SEAT León FR 2.0 TDI – 4,7 l / 100km

Martin Kovalčík, 20. září 2006, 09:28 Google+

Seat León FR 2.0 TDI/170 k během týdenní nonstop jízdy na 10 000 km měl prokázat, že i sportovní a velmi výkonný vůz může být zároveň velmi úsporný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Leon FR

Leon FR | foto: Seat ČR

Sdílejte článek

Celkem sedm dnů a nocí kroužil sportovní León FR mezi Prahou, Hradcem Králové, Olomoucí a Brnem. Za jeho volantem se střídali motorističtí novináři, jelo se za plného prázdninového provozu a stanovený rychlostní průměr alespoň 75 km/h rozhodně nedovoloval žádné loudání.

Absolutně nejnižší spotřeby nakonec dosáhla dvojice Leoš Kána – Autohit a Zbyšek Pechr – Sport, kteří dokázali León FR protáhnout úskalími trati za neuvěřitelných 3,93 litru. „Tak dobrý výsledek nás oba překvapil,“ komentoval jízdu Zbyšek Pechr, šéfredaktor deníku Sport. „Přece jen León FR je sportovní vůz a jeho výkonová charakteristika je podobná silnému benzinovému motoru – to znamená víc řadit a jezdit ve větších otáčkách. To pro eko jízdu není právě ideální, tím víc nás dosažená spotřeba těší.“ Testovaný SEAT León FR poháněl nejvýkonnější vznětový motor 2.0 TDI/125 kW, který má SEAT v současné době k dispozici. Díky němu je nedávno představený SEAT León FR výjimečně dynamickým modelem – dosahuje nejvyšší rychlosti až 214 km/h a z nuly na 100 km/h akceleruje za 8,2 s při průměrné spotřebě jen 6 l nafty na 100 km. Přes obtížné podmínky vykázal León v konečném účtování mimořádně nízkou průměrnou spotřebu pouze 4,7 l/100 kilometrů.

Kromě pravidelného doplňování paliva Shell V-Power Diesel, kontroly hladiny oleje Shell Helix Diesel Plus VA 5W - 40 a kontroly tlaku v pneumatikách Pirelli Zero Rosso 225/45 ZR 17 nepotřeboval vůz žádnou zvláštní péči. Vedle nízké spotřeby tak zcela sériový SEAT León, který měl před startem najeto 4050 km a do provozu byl uveden 20.7.2006, prokázal i vysokou spolehlivost.

Akce importéra vozů značky SEAT byla pokračováním tři předchozích ročníků ekojízd, z nich první se jela v roce už v roce 1994 – tehdy s vozem SEAT Cordoba 1.9 TD o výkonu 75 koní. „Naším cílem bylo dokázat, že přestože oba modely od sebe dělí téměř 100 koní výkonu, výsledek spotřeby nebude o mnoho vyšší, než před 12 lety,“ říká Filip Stoulil, marketingový manažer SEATu. „Jsme velmi rádi, že díky opravdu sportovnímu úsilí soutěžících se nám to podařilo.“

Novinkou letošního ročníku akce 10 000 km NONSTOP byla „sprintetapa“, která proběhla hned následující den po ukončení ekojízdy. Během ní se novináři na testovací dráze nedaleko Mladé Boleslavi mohli přesvědčit o dynamických vlastnostech Leonu FR, s nímž právě absolvovali náročný desetitisícový maraton. Na téměř tříkilometrové testovací dráze novináři Leon FR nijak nešetřili a namodralá barva brzdových kotoučů napovídala, že se jezdilo opravdu na doraz. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Petr Hanke z Lidových novin a titul nejuniverzálnějšího pilota, tedy toho, kdo prokázal nejlehčí nohu při ekotestu a zároveň nejrychlejší reakce ve sprintu si odnesl Leoš Káňa z Autohitu.

zdroj: Seat

Vytisknout

Diskuze: SEAT León FR 2.0 TDI – 4,7 l / 100km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

PSA

PSA má nový cíl: Proton a východní trhy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud