Předběžnou dohodu o vzájemné spolupráci podepsali v Paříži Jean-Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Syed Zainal Abidin Bin Syed Mohamed Tahir, generální ředitel společnosti Proton.
Slavnostnímu podpisu dokumentu, který vytváří předpoklady pro vzájemnou budoucí spolupráci obou výrobců, byli přítomni také Thierry Peugeot, předseda dozorčí rady PSA Peugeot Citroën, a Dato’ Mohammed Azlan bin Hashim, prezident Protonu.
Posuzování možností vzájemné spolupráce potrvá několik měsíců a soustředí se na řadu oblastí, zejména pak na vývoj produktů, průmyslovou výrobu, rozvoj kvality, automatizaci, spolupráci na montáži a distribuci. Tyto možné směry spolupráce se posuzují zejména s ohledem na výhodnost pro obě strany především v regionu Aseanu, ale i v jiných částech světa. PSA Peugeot Citroën od vzájemné spolupráce očekává nárůst odbytových možností pro Peugeot a Citroën v Malajsii a položení základů pro další rozvoj obchodu v oblasti Aseanu, což je plně v souladu se skupinovou strategií spolupráce s dalšími výrobci aut. A ještě něco o Protonu: Proton byl založen v roce 1983 a v roce 2005 už byl lídrem mezi výrobci aut v Malajsii. Spojuje několik značek, které zahrnují široké spektrum zákazníků, od příznivců rodinných sedanů až po milovníky sportovních vozů. Proton zastřešuje všechny činnosti související s produkcí vozů, počínaje vývojem a konstrukcí, přes samotnou výrobu, až po distribuci, prodej a finanční servis. S více než 11 000 zaměstnanci po celém světě vytváří funkční prodejní síť pokrývající čtyři světové oblasti – Velkou Británii, Střední Východ, Austrálii a jihovýchodní Asii. PSA PEUGEOT CITROËN
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.