Předběžnou dohodu o vzájemné spolupráci podepsali v Paříži Jean-Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Syed Zainal Abidin Bin Syed Mohamed Tahir, generální ředitel společnosti Proton.
Slavnostnímu podpisu dokumentu, který vytváří předpoklady pro vzájemnou budoucí spolupráci obou výrobců, byli přítomni také Thierry Peugeot, předseda dozorčí rady PSA Peugeot Citroën, a Dato’ Mohammed Azlan bin Hashim, prezident Protonu.
Posuzování možností vzájemné spolupráce potrvá několik měsíců a soustředí se na řadu oblastí, zejména pak na vývoj produktů, průmyslovou výrobu, rozvoj kvality, automatizaci, spolupráci na montáži a distribuci. Tyto možné směry spolupráce se posuzují zejména s ohledem na výhodnost pro obě strany především v regionu Aseanu, ale i v jiných částech světa. PSA Peugeot Citroën od vzájemné spolupráce očekává nárůst odbytových možností pro Peugeot a Citroën v Malajsii a položení základů pro další rozvoj obchodu v oblasti Aseanu, což je plně v souladu se skupinovou strategií spolupráce s dalšími výrobci aut. A ještě něco o Protonu: Proton byl založen v roce 1983 a v roce 2005 už byl lídrem mezi výrobci aut v Malajsii. Spojuje několik značek, které zahrnují široké spektrum zákazníků, od příznivců rodinných sedanů až po milovníky sportovních vozů. Proton zastřešuje všechny činnosti související s produkcí vozů, počínaje vývojem a konstrukcí, přes samotnou výrobu, až po distribuci, prodej a finanční servis. S více než 11 000 zaměstnanci po celém světě vytváří funkční prodejní síť pokrývající čtyři světové oblasti – Velkou Británii, Střední Východ, Austrálii a jihovýchodní Asii. PSA PEUGEOT CITROËN
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.