Předběžnou dohodu o vzájemné spolupráci podepsali v Paříži Jean-Martin Folz, prezident PSA Peugeot Citroën, a Syed Zainal Abidin Bin Syed Mohamed Tahir, generální ředitel společnosti Proton.
Slavnostnímu podpisu dokumentu, který vytváří předpoklady pro vzájemnou budoucí spolupráci obou výrobců, byli přítomni také Thierry Peugeot, předseda dozorčí rady PSA Peugeot Citroën, a Dato’ Mohammed Azlan bin Hashim, prezident Protonu.
Posuzování možností vzájemné spolupráce potrvá několik měsíců a soustředí se na řadu oblastí, zejména pak na vývoj produktů, průmyslovou výrobu, rozvoj kvality, automatizaci, spolupráci na montáži a distribuci. Tyto možné směry spolupráce se posuzují zejména s ohledem na výhodnost pro obě strany především v regionu Aseanu, ale i v jiných částech světa. PSA Peugeot Citroën od vzájemné spolupráce očekává nárůst odbytových možností pro Peugeot a Citroën v Malajsii a položení základů pro další rozvoj obchodu v oblasti Aseanu, což je plně v souladu se skupinovou strategií spolupráce s dalšími výrobci aut. A ještě něco o Protonu: Proton byl založen v roce 1983 a v roce 2005 už byl lídrem mezi výrobci aut v Malajsii. Spojuje několik značek, které zahrnují široké spektrum zákazníků, od příznivců rodinných sedanů až po milovníky sportovních vozů. Proton zastřešuje všechny činnosti související s produkcí vozů, počínaje vývojem a konstrukcí, přes samotnou výrobu, až po distribuci, prodej a finanční servis. S více než 11 000 zaměstnanci po celém světě vytváří funkční prodejní síť pokrývající čtyři světové oblasti – Velkou Británii, Střední Východ, Austrálii a jihovýchodní Asii. PSA PEUGEOT CITROËN
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.