Na autosalonu v Paříži Kia představí svoji poslední koncepční studii sportovního tří dvéřového hatchbacku pod názvem pro_cee´d.
Poměrně neobvyklý název konceptu vychází z blízkého spojení slov three-door (tří dveřový) s tím, že první písmeno „C“ znamená určení C-segmentu. Tento tří dveřový rodinný hatchback zaznamená svoji světovou premiéru v Paříži. Jehož výroba by měla probíhat v první evropské továrně Kia, jenž od listopadu 2006 bude v provozu na Slovensku.
Gregory Guillaume, šéf designer Kia, z evropské design centrály prozradil, že ke tří dveřovému hatchbacku přibude ještě od prosince 2007 pětidveřový hatchback a wagon.
Design nového pro_cee´d je velmi podařený. Ve stylu Audi A3 vypadá velmi sportovně, robustní karoserie dodává vozu vzhled dravce, velmi dobře řešený přední nárazník s integrovanými průduchy a mlhovými světly, boční lišty z leštěného hliníku, protáhlé přední světlomety a nakonec velmi šik záď vozu. Zadní sloupek e velmi podobně řešený jako včera vyšlá studie Škody Joyster, avšak když se na zadní část vozu na druhý pohled zadíváme podrobněji, sklon vnitřní části sloupku je zcela obrácený. Přesto, obě koncepce spolu soupeří o přízeň motoristů.
Kola jsou tvořena dvojdesigovým stylem a to vnitřek kol černý s pěti paprsky z leštěného kovu. Tato kola budou obouvat sportovní nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 265/30 R19.
Klíčovým atributem konceptu pro_cee´d je nízká linie vozu (snížená oproti pětidvéřové verzi o 25mm), nízká okna doplněná chromovým rámem, jenž dotváří robustní dojem celého vozu.
Interiér dodává pocit silného výkonu svým zpracováním, uspořádáním jednotlivých prvků, sportovním volantem potaženým kůží, koženými sportovními sedadly, leštěnými materiály. Stejně tak jako exteriér, tak i kabina využívá mnoha materiálu z leštěného kovu, tak i černé matné materiály. Krátká, kůží potažená a chromem doplněná řadící páka je zasazena do středové konzole, která utváří tzv. ergosféru řidiče.
Jaké srdce bud tlouci pod kapotou tohoto nového sportovce, nebylo zatím oficiálně oznámeno. Foto: Kia Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.