Na autosalonu v Paříži Kia představí svoji poslední koncepční studii sportovního tří dvéřového hatchbacku pod názvem pro_cee´d.
Poměrně neobvyklý název konceptu vychází z blízkého spojení slov three-door (tří dveřový) s tím, že první písmeno „C“ znamená určení C-segmentu. Tento tří dveřový rodinný hatchback zaznamená svoji světovou premiéru v Paříži. Jehož výroba by měla probíhat v první evropské továrně Kia, jenž od listopadu 2006 bude v provozu na Slovensku.
Gregory Guillaume, šéf designer Kia, z evropské design centrály prozradil, že ke tří dveřovému hatchbacku přibude ještě od prosince 2007 pětidveřový hatchback a wagon.
Design nového pro_cee´d je velmi podařený. Ve stylu Audi A3 vypadá velmi sportovně, robustní karoserie dodává vozu vzhled dravce, velmi dobře řešený přední nárazník s integrovanými průduchy a mlhovými světly, boční lišty z leštěného hliníku, protáhlé přední světlomety a nakonec velmi šik záď vozu. Zadní sloupek e velmi podobně řešený jako včera vyšlá studie Škody Joyster, avšak když se na zadní část vozu na druhý pohled zadíváme podrobněji, sklon vnitřní části sloupku je zcela obrácený. Přesto, obě koncepce spolu soupeří o přízeň motoristů.
Kola jsou tvořena dvojdesigovým stylem a to vnitřek kol černý s pěti paprsky z leštěného kovu. Tato kola budou obouvat sportovní nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 265/30 R19.
Klíčovým atributem konceptu pro_cee´d je nízká linie vozu (snížená oproti pětidvéřové verzi o 25mm), nízká okna doplněná chromovým rámem, jenž dotváří robustní dojem celého vozu.
Interiér dodává pocit silného výkonu svým zpracováním, uspořádáním jednotlivých prvků, sportovním volantem potaženým kůží, koženými sportovními sedadly, leštěnými materiály. Stejně tak jako exteriér, tak i kabina využívá mnoha materiálu z leštěného kovu, tak i černé matné materiály. Krátká, kůží potažená a chromem doplněná řadící páka je zasazena do středové konzole, která utváří tzv. ergosféru řidiče.
Jaké srdce bud tlouci pod kapotou tohoto nového sportovce, nebylo zatím oficiálně oznámeno. Foto: Kia Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?