Na autosalonu v Paříži Kia představí svoji poslední koncepční studii sportovního tří dvéřového hatchbacku pod názvem pro_cee´d.
Poměrně neobvyklý název konceptu vychází z blízkého spojení slov three-door (tří dveřový) s tím, že první písmeno „C“ znamená určení C-segmentu. Tento tří dveřový rodinný hatchback zaznamená svoji světovou premiéru v Paříži. Jehož výroba by měla probíhat v první evropské továrně Kia, jenž od listopadu 2006 bude v provozu na Slovensku.
Gregory Guillaume, šéf designer Kia, z evropské design centrály prozradil, že ke tří dveřovému hatchbacku přibude ještě od prosince 2007 pětidveřový hatchback a wagon.
Design nového pro_cee´d je velmi podařený. Ve stylu Audi A3 vypadá velmi sportovně, robustní karoserie dodává vozu vzhled dravce, velmi dobře řešený přední nárazník s integrovanými průduchy a mlhovými světly, boční lišty z leštěného hliníku, protáhlé přední světlomety a nakonec velmi šik záď vozu. Zadní sloupek e velmi podobně řešený jako včera vyšlá studie Škody Joyster, avšak když se na zadní část vozu na druhý pohled zadíváme podrobněji, sklon vnitřní části sloupku je zcela obrácený. Přesto, obě koncepce spolu soupeří o přízeň motoristů.
Kola jsou tvořena dvojdesigovým stylem a to vnitřek kol černý s pěti paprsky z leštěného kovu. Tato kola budou obouvat sportovní nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 265/30 R19.
Klíčovým atributem konceptu pro_cee´d je nízká linie vozu (snížená oproti pětidvéřové verzi o 25mm), nízká okna doplněná chromovým rámem, jenž dotváří robustní dojem celého vozu.
Interiér dodává pocit silného výkonu svým zpracováním, uspořádáním jednotlivých prvků, sportovním volantem potaženým kůží, koženými sportovními sedadly, leštěnými materiály. Stejně tak jako exteriér, tak i kabina využívá mnoha materiálu z leštěného kovu, tak i černé matné materiály. Krátká, kůží potažená a chromem doplněná řadící páka je zasazena do středové konzole, která utváří tzv. ergosféru řidiče.
Jaké srdce bud tlouci pod kapotou tohoto nového sportovce, nebylo zatím oficiálně oznámeno. Foto: Kia Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.