Japonská automobilka představila podobu nové Hondy Civic Type-R, která se podrobně ukáže na pařížské výstavě koncem září, kde se krom Type-R předvede také vyšší verze GT.
Nový Civic Type-R je o něco těžší, přesto výrobce ujišťuje, že tato skutečnost automobilu neublíží na rychlosti, ba právě naopak. Jako základ pro vývoj bylo pro tento model využito podvozku z verze 5D.
Pod kapotou bude obstarávat pohon vozu atmosferický čtyřválec 2.0-litre i-VTEC, jehož známe už z minulé verze vozu. Výkon motoru se při 8000 otáčkách za minutu vyšplhá na 201 k (doposud to bylo 200k při 7400 ot/min). Zrychlení z nuly na stovku auto zvládne za 6,6 sekundy a maximálka se dostane na úroveň 235 km/h. Nová technologie se projevila i v tomto modelu Hondy, týká se to například elektronického ovládání plynu, což by mělo způsobit větší citlivost při sešlápnutí plynového pedálu.
Civic Type-R je o 15mm posazen níže, než ostatní jeho bráškové z modelové řady a bude dodáván ve standardu na 18“ kolech z lehké slitiny. Oproti ostatním modelům, také jako Type-S, má i Type-R o 20mm větší šířku mezi zadními koly. Zavěšení a řídící systém je zcela nový.
Civic Type-R obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18. Interiér vozu je zcela ve sportovním duchu. Červenočerná sportovní sedadla, palubní deska s červeném podsvícením a červené čalounění tvoří sportovní nádech. Zákazník si bude moci více vybírat v případě doplňkové výbavy. V nabídce budou například okenní airbagy, duální klimatizace, automatické spouštění světel a stěračů, dešťový senzor, tempomat a nebude chybět ani navigace. Sportovní verze bude ještě navíc odlehčena o 40 kg.
Vyráběn ve Swidonu půjde na trh v březnu roku 2007.Foto: Honda Motor
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.