Japonská automobilka představila podobu nové Hondy Civic Type-R, která se podrobně ukáže na pařížské výstavě koncem září, kde se krom Type-R předvede také vyšší verze GT.
Nový Civic Type-R je o něco těžší, přesto výrobce ujišťuje, že tato skutečnost automobilu neublíží na rychlosti, ba právě naopak. Jako základ pro vývoj bylo pro tento model využito podvozku z verze 5D.
Pod kapotou bude obstarávat pohon vozu atmosferický čtyřválec 2.0-litre i-VTEC, jehož známe už z minulé verze vozu. Výkon motoru se při 8000 otáčkách za minutu vyšplhá na 201 k (doposud to bylo 200k při 7400 ot/min). Zrychlení z nuly na stovku auto zvládne za 6,6 sekundy a maximálka se dostane na úroveň 235 km/h. Nová technologie se projevila i v tomto modelu Hondy, týká se to například elektronického ovládání plynu, což by mělo způsobit větší citlivost při sešlápnutí plynového pedálu.
Civic Type-R je o 15mm posazen níže, než ostatní jeho bráškové z modelové řady a bude dodáván ve standardu na 18“ kolech z lehké slitiny. Oproti ostatním modelům, také jako Type-S, má i Type-R o 20mm větší šířku mezi zadními koly. Zavěšení a řídící systém je zcela nový.
Civic Type-R obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18. Interiér vozu je zcela ve sportovním duchu. Červenočerná sportovní sedadla, palubní deska s červeném podsvícením a červené čalounění tvoří sportovní nádech. Zákazník si bude moci více vybírat v případě doplňkové výbavy. V nabídce budou například okenní airbagy, duální klimatizace, automatické spouštění světel a stěračů, dešťový senzor, tempomat a nebude chybět ani navigace. Sportovní verze bude ještě navíc odlehčena o 40 kg.
Vyráběn ve Swidonu půjde na trh v březnu roku 2007.Foto: Honda Motor
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?