Nový Civic Type-R je o něco těžší, přesto výrobce ujišťuje, že tato skutečnost automobilu neublíží na rychlosti, ba právě naopak. Jako základ pro vývoj bylo pro tento model využito podvozku z verze 5D.
Pod kapotou bude obstarávat pohon vozu atmosferický čtyřválec 2.0-litre i-VTEC, jehož známe už z minulé verze vozu. Výkon motoru se při 8000 otáčkách za minutu vyšplhá na 201 k (doposud to bylo 200k při 7400 ot/min). Zrychlení z nuly na stovku auto zvládne za 6,6 sekundy a maximálka se dostane na úroveň 235 km/h. Nová technologie se projevila i v tomto modelu Hondy, týká se to například elektronického ovládání plynu, což by mělo způsobit větší citlivost při sešlápnutí plynového pedálu.
Civic Type-R je o 15mm posazen níže, než ostatní jeho bráškové z modelové řady a bude dodáván ve standardu na 18“ kolech z lehké slitiny. Oproti ostatním modelům, také jako Type-S, má i Type-R o 20mm větší šířku mezi zadními koly. Zavěšení a řídící systém je zcela nový.
Civic Type-R obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18. Interiér vozu je zcela ve sportovním duchu. Červenočerná sportovní sedadla, palubní deska s červeném podsvícením a červené čalounění tvoří sportovní nádech. Zákazník si bude moci více vybírat v případě doplňkové výbavy. V nabídce budou například okenní airbagy, duální klimatizace, automatické spouštění světel a stěračů, dešťový senzor, tempomat a nebude chybět ani navigace. Sportovní verze bude ještě navíc odlehčena o 40 kg.
Vyráběn ve Swidonu půjde na trh v březnu roku 2007.
Foto: Honda Motor