Japonská automobilka představila podobu nové Hondy Civic Type-R, která se podrobně ukáže na pařížské výstavě koncem září, kde se krom Type-R předvede také vyšší verze GT.
Nový Civic Type-R je o něco těžší, přesto výrobce ujišťuje, že tato skutečnost automobilu neublíží na rychlosti, ba právě naopak. Jako základ pro vývoj bylo pro tento model využito podvozku z verze 5D.
Pod kapotou bude obstarávat pohon vozu atmosferický čtyřválec 2.0-litre i-VTEC, jehož známe už z minulé verze vozu. Výkon motoru se při 8000 otáčkách za minutu vyšplhá na 201 k (doposud to bylo 200k při 7400 ot/min). Zrychlení z nuly na stovku auto zvládne za 6,6 sekundy a maximálka se dostane na úroveň 235 km/h. Nová technologie se projevila i v tomto modelu Hondy, týká se to například elektronického ovládání plynu, což by mělo způsobit větší citlivost při sešlápnutí plynového pedálu.
Civic Type-R je o 15mm posazen níže, než ostatní jeho bráškové z modelové řady a bude dodáván ve standardu na 18“ kolech z lehké slitiny. Oproti ostatním modelům, také jako Type-S, má i Type-R o 20mm větší šířku mezi zadními koly. Zavěšení a řídící systém je zcela nový.
Civic Type-R obouvá pneumatiky o rozměru 225/40 R 18. Interiér vozu je zcela ve sportovním duchu. Červenočerná sportovní sedadla, palubní deska s červeném podsvícením a červené čalounění tvoří sportovní nádech. Zákazník si bude moci více vybírat v případě doplňkové výbavy. V nabídce budou například okenní airbagy, duální klimatizace, automatické spouštění světel a stěračů, dešťový senzor, tempomat a nebude chybět ani navigace. Sportovní verze bude ještě navíc odlehčena o 40 kg.
Vyráběn ve Swidonu půjde na trh v březnu roku 2007.Foto: Honda Motor
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.