Na pařížském autosalonu se návštěvníci na stánku italské Alfy Romeo seznámí s novou kráskou, která svým designem se jakoby vrací do 70. let minulého století.
Alfa Romeo se v posledních letech nepouštěla do tak odvážných projektů, jakým právě 8c Competizione je, spíše se věnovala komerčně úspěšným typům. Veřejnost se s tímto, tehdy ještě konceptem setkala před třemi roky na frankfurtském autosalonu při své premiéře. Nyní jde o sériový model, který, jak se předpokládá nebude až tak prodejný, protože půjde o úzce profilovanou klientelu.
8c Competizione je vyrobeno z uhlíkových vláken, jenž uceluje zcela originální design, jak jsme již v úvodu článku naznačili, se vracející do 70. let minulého století. V současné době Alfa moc plnokrevných sporťáků nevyrábí, vyjma Brery, jenž se svými parametry s novou 8c Competizione nemůže srovnávat.
Fanoušky Alfy rozhodně musí nadchnout struktura vozu, jenž se skládá z lehkého prostorového rámu, vyrobeného z hliníku. Sportovní pérování, brzdný systém, jenž má své počátky u Maserati, a zvou základnu má tento vůz posazenou na 20" kolech s pneumatikami 235/35 v předu a v zadu na 285/35. Vše má jistit ještě stabilizační systém VDC.
Srdcem Alfy Romeo 8c Competizione bude nový 4.7 litrový celo hliníkový osmiválec, jejíchž úhel svírání je 90 stupňů s objemem 4691 ccm. S výkonem se při svižné jízdě a 7 000 otáčkách dostane na slušných 331 kW (450 k) s omezovačem až při 7 500 otáčkách. Motor bude spřažen s šestistupňovou čtyřmódovou převodovkou, která umožní řidiči 2x automatické řazení v módu normál a sport a 2x manuální řazení v módu sport a normál.
Cena stále nebyla oficiálně stanovena, ale šušká se o částce přesahující 100 000 euro. Většina výroby by ovšem měla putovat za oceán do USA, protože hlavím cílem tohoto modelu je vrátit se na americký trh.Foto: Alfa Romeo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.