Na pařížském autosalonu se návštěvníci na stánku italské Alfy Romeo seznámí s novou kráskou, která svým designem se jakoby vrací do 70. let minulého století.
Alfa Romeo se v posledních letech nepouštěla do tak odvážných projektů, jakým právě 8c Competizione je, spíše se věnovala komerčně úspěšným typům. Veřejnost se s tímto, tehdy ještě konceptem setkala před třemi roky na frankfurtském autosalonu při své premiéře. Nyní jde o sériový model, který, jak se předpokládá nebude až tak prodejný, protože půjde o úzce profilovanou klientelu.
8c Competizione je vyrobeno z uhlíkových vláken, jenž uceluje zcela originální design, jak jsme již v úvodu článku naznačili, se vracející do 70. let minulého století. V současné době Alfa moc plnokrevných sporťáků nevyrábí, vyjma Brery, jenž se svými parametry s novou 8c Competizione nemůže srovnávat.
Fanoušky Alfy rozhodně musí nadchnout struktura vozu, jenž se skládá z lehkého prostorového rámu, vyrobeného z hliníku. Sportovní pérování, brzdný systém, jenž má své počátky u Maserati, a zvou základnu má tento vůz posazenou na 20" kolech s pneumatikami 235/35 v předu a v zadu na 285/35. Vše má jistit ještě stabilizační systém VDC.
Srdcem Alfy Romeo 8c Competizione bude nový 4.7 litrový celo hliníkový osmiválec, jejíchž úhel svírání je 90 stupňů s objemem 4691 ccm. S výkonem se při svižné jízdě a 7 000 otáčkách dostane na slušných 331 kW (450 k) s omezovačem až při 7 500 otáčkách. Motor bude spřažen s šestistupňovou čtyřmódovou převodovkou, která umožní řidiči 2x automatické řazení v módu normál a sport a 2x manuální řazení v módu sport a normál.
Cena stále nebyla oficiálně stanovena, ale šušká se o částce přesahující 100 000 euro. Většina výroby by ovšem měla putovat za oceán do USA, protože hlavím cílem tohoto modelu je vrátit se na americký trh.Foto: Alfa Romeo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.