Mnichovská automobilka představuje jeden z možných pohonů budoucnosti: BMW řady 7 poháněné vodíkem.
Vodík je určen pro spalování přímo ve spalovacích prostorech motoru, kterým je dvanáctiválec dávající 191 kW (260 koní). BMW Hydrogen 7 je určen pro každodenní použití, zrychlení na 100 km/hod se odehraje za 9,5 sekundy a maximální rychlost vodíkového vozu je omezena na 230 km/hod. Na plnou nádrž vodíku je schopno BMW ujet přibližně 700 km, což je velmi slušná hodnota. A když náhodou vodík dojde, není to vůbec žádný problém, motor se přepne na spalování "běžného" benzínu a jede se dál.
Tímto každodenním prakticky použitelným řešením BMW demonstruje svou snahu uplatnit se na poli technologií budoucnosti. Podle BMW je spalování vodíku v běžných motorech použitelná alternativa do budoucnosti. Ovšem je tady jeden háček a tím je počet čerpacích stanic na vodík. Na jejich hustotě a ceně vodíku pro konečného zákazníka bude nejspíš záviset větší rozšíření tohoto pohonu.
Foto: BMW Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.