Mnichovská automobilka představuje jeden z možných pohonů budoucnosti: BMW řady 7 poháněné vodíkem.
Vodík je určen pro spalování přímo ve spalovacích prostorech motoru, kterým je dvanáctiválec dávající 191 kW (260 koní). BMW Hydrogen 7 je určen pro každodenní použití, zrychlení na 100 km/hod se odehraje za 9,5 sekundy a maximální rychlost vodíkového vozu je omezena na 230 km/hod. Na plnou nádrž vodíku je schopno BMW ujet přibližně 700 km, což je velmi slušná hodnota. A když náhodou vodík dojde, není to vůbec žádný problém, motor se přepne na spalování "běžného" benzínu a jede se dál.
Tímto každodenním prakticky použitelným řešením BMW demonstruje svou snahu uplatnit se na poli technologií budoucnosti. Podle BMW je spalování vodíku v běžných motorech použitelná alternativa do budoucnosti. Ovšem je tady jeden háček a tím je počet čerpacích stanic na vodík. Na jejich hustotě a ceně vodíku pro konečného zákazníka bude nejspíš záviset větší rozšíření tohoto pohonu.
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.