28. září odstartuje v Paříži autosalon Paris Auto Show, kde se také ve své světové premiéře představí nový Volkswagen Touran, který prošel omlazujícím faceliftem.
Jeho facelift je dobře rozpoznatelný zejména z předního pohledu, kde je nová mřížka chladiče s chromovaným designem, nový nárazník a také nové reflektory, které jsou na vnitřní straně snížené. Svoji obměnou prošel i přední nárazník, jenž je víc protáhlý, více integrovaný k celkovému designu vozu. Možností volby je u nového Touranu také zakoupit si bi-xenonová světla, která tak následují stylový design modelu Eos. Zadní část vozu byla také vylepšena, a to zejména novými koncovými světly a nárazníkem, který kopíruje linii společně s předním. Tyto změny podepisují druhou generaci modelu Touran.
Samozřejmě, že druhá generace není poznamenaná jen faceliftem, jde také o mnoho modifikací interiéru, rozšíření standardní výbavy modelu, či nové příplatkové balíčky.
Touran bude na jaře 2007 poprvé vybaven nejvýkonnějším benzínovým motorem s přímým vstřikem paliva a dvojitým přeplňováním s výkonem 125kW/170 koní. Tento sportovní a přitom hospodárný agregát bude spojen s převodovkou DSG. Touran 1.4 TSI 103kW/140 koni (slabší verze tohoto turbomotoru s dvojitým přeplňováním) je volitelně možné vybavit také převodovkou typu DSG; tato motorizace bude k dispozici od okamžiku uvedeni na trh.
Nový Touran bude také jako první model VW vybaven tzv. "Park Assist", tedy parkovacím systémem. Jde o průvodce vyvinutého Volkswagenem, jenž napomáhá parkovat signalizací o prostoru před a za vozidlem. Výbava je nepovinná. Tento systém umožňuje automatické parkování a to jen stisknutím tlačítka, čímž se systém aktivuje. Ultrasonický senzorový systém je při rychlosti kolem 30 km/h rozpoznat parkovací místo po pravé a levé paralelní straně vozidla. Řídící jednotka vypočítá následně ideální dráhu pro zaparkování. Dále "Park Assist" ukáže výsledek výpočtu na displeji a po zařazení zpátečky je systém schopen do 15ti sekund vozidlo zaparkovat. Při celém parkovacím manévru jsou po řidiči vyžadovány pouze akcelerace a brždění - zatáčení řídí přímo vůz (Touran).
Na trh má faceliftovaný Touran přijít v polovině listopadu 2006 a jeho cena odstartuje na 20 460 euro, což je v přepočtu cca Kč 572 000,-. Foto: Volkswagen
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.