28. září odstartuje v Paříži autosalon Paris Auto Show, kde se také ve své světové premiéře představí nový Volkswagen Touran, který prošel omlazujícím faceliftem.
Jeho facelift je dobře rozpoznatelný zejména z předního pohledu, kde je nová mřížka chladiče s chromovaným designem, nový nárazník a také nové reflektory, které jsou na vnitřní straně snížené. Svoji obměnou prošel i přední nárazník, jenž je víc protáhlý, více integrovaný k celkovému designu vozu. Možností volby je u nového Touranu také zakoupit si bi-xenonová světla, která tak následují stylový design modelu Eos. Zadní část vozu byla také vylepšena, a to zejména novými koncovými světly a nárazníkem, který kopíruje linii společně s předním. Tyto změny podepisují druhou generaci modelu Touran.
Samozřejmě, že druhá generace není poznamenaná jen faceliftem, jde také o mnoho modifikací interiéru, rozšíření standardní výbavy modelu, či nové příplatkové balíčky.
Touran bude na jaře 2007 poprvé vybaven nejvýkonnějším benzínovým motorem s přímým vstřikem paliva a dvojitým přeplňováním s výkonem 125kW/170 koní. Tento sportovní a přitom hospodárný agregát bude spojen s převodovkou DSG. Touran 1.4 TSI 103kW/140 koni (slabší verze tohoto turbomotoru s dvojitým přeplňováním) je volitelně možné vybavit také převodovkou typu DSG; tato motorizace bude k dispozici od okamžiku uvedeni na trh.
Nový Touran bude také jako první model VW vybaven tzv. "Park Assist", tedy parkovacím systémem. Jde o průvodce vyvinutého Volkswagenem, jenž napomáhá parkovat signalizací o prostoru před a za vozidlem. Výbava je nepovinná. Tento systém umožňuje automatické parkování a to jen stisknutím tlačítka, čímž se systém aktivuje. Ultrasonický senzorový systém je při rychlosti kolem 30 km/h rozpoznat parkovací místo po pravé a levé paralelní straně vozidla. Řídící jednotka vypočítá následně ideální dráhu pro zaparkování. Dále "Park Assist" ukáže výsledek výpočtu na displeji a po zařazení zpátečky je systém schopen do 15ti sekund vozidlo zaparkovat. Při celém parkovacím manévru jsou po řidiči vyžadovány pouze akcelerace a brždění - zatáčení řídí přímo vůz (Touran).
Na trh má faceliftovaný Touran přijít v polovině listopadu 2006 a jeho cena odstartuje na 20 460 euro, což je v přepočtu cca Kč 572 000,-. Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.