Mercedes-Benz třídy S má pohon všech kol

Michal Otruba, 13. září 2006, 10:32 Google+

U luxusní limuzíny Mercedes-Benz třídy S si zákazníci při objednání mohou zaškrtnout novou položku: pohon všech kol 4MATIC.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S 500

S 500 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Tento pohon jde zatím objednat pouze v kombinaci se třemi motory: se dvěma zážehovými osmiválci S 500 a S 450 a s šestiválcovým dieselem S 320 CDI.

Tento systém byl vyvinut zcela v režii inženýrů od Mercedesu a lze jej identifikovat podle nápisu na víku zavazadlového prostoru a na dřevěném dekoru na středové konzole.

Top model od Mercedesu s pohonem 4MATIC míři k řidičům, kteří požadují od svého luxusního kočáru absolutní kontrolu nad vozem při všech režimech jízdy a při jakémkoliv počasí a povrchu vozovky. 4MATIC rozděluje výkon mezi nápravy v poměru 45 na 55% ve prospěch zadní nápravy. Pohon všech kol nijak nepříznivě neovlivnil hmotnost vozidla, váží pouhých 70 kilogramů, ani se neprojevil na dynamických parametrech: S 500 4MATIC (285 kW/388 koní) zrychlí z 0 na 100 km/hod za pouhých 5.4 vteřiny, S 450 s pohonem všech kol (250 kW/340 koní) stovku zvládne za 5.9 vteřiny. Příznivci naftového šestiválce S 320 CDI 4MATIC (173 kW/235 koní) vydolují ze svého miláčka stovku za 7.8 vteřiny a to při kombinované spotřebě mezi 8.7 a 8.9 litry na 100 km (to je jenom o 0.4 litru více než u standartní verze). Jenom pro úplnost informací dodávám, že všechny verze třídy S mají standartně montovanou automatickou převodovku 7G-TRONIC.

Foto: Mercedes-Benz

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz třídy S má pohon všech kol

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Clio Sport

Renault Clio Sport - ďáblík na kolech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud