V těchto dnech přichází na český trh malé, ale velmi rychlé auto - Renault Clio Sport. Dokonce známe už i cenu!
Renault Clio Sport je, jak již název říká, sportovní derivát modelu Clio. Při pohledu na něj vás samozřejmě upoutá jeho atletická postava. Rozšířené přední a zadní nárazníky, snížená linie karoserie, profilované podběhy, odsávací otvory či vzduchový difuzor v zadním nárazníku posilují jeho sportovní a aerodynamický vzhled a určitě vás nenechají v klidu.
Ovšem největší perla na vás čeká pod kapotou. O pohon se totiž stará 2,0 litrový nepřeplňovaný benzínový čtyřválec, který při 7250 ot/min dává nádherný výkon 145 kW (litrový výkon tak dosahuje magické hranice 100 koní a to prosím bez přeplňování). Maximální točivý moment je 215 Nm při 5500 ot/min. Clio Sport tak zrychlí na 100 km/hod za 6,9 vteřiny a rozjede to až na 215 km/hod.
O přenos výkonu na vozovku se starají dvanáctipaprsková litá 17'' kola, která jsou obutá do pneu 215/45, zastavení zase mají na starosti brzdy Brembo. Čtyřpístkové třmeny vepředu brzdí chlazený kotouč o průměru 312 mm, vzadu jsou jednopístkové třmeny a kotouč o průměru 300 mm. Šestistupňová mechanická převodovka má speciálně upravené řazení.
Bezpečnost má na starost armáda airbagů (dva čelní, které se nafouknou v závislosti na intenzitě nárazu, dva boční vpředu, dva okenní vpředu/vzadu a dva airbagy proti podklouznutí integrované v sedácích) doprovázená elektronickými pomocníky (ABS s elektronickým systémem rozdělování brzdné síly EBV, stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a systémem nedotáčivosti CSV).
Pokud chcete sportovat na silnici s tímhle malým ďáblíkem, nachystejte si 713 000 Kč Přesně tolik za něj totiž zaplatíte.
Foto: Renault ČR
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.