V těchto dnech přichází na český trh malé, ale velmi rychlé auto - Renault Clio Sport. Dokonce známe už i cenu!
Renault Clio Sport je, jak již název říká, sportovní derivát modelu Clio. Při pohledu na něj vás samozřejmě upoutá jeho atletická postava. Rozšířené přední a zadní nárazníky, snížená linie karoserie, profilované podběhy, odsávací otvory či vzduchový difuzor v zadním nárazníku posilují jeho sportovní a aerodynamický vzhled a určitě vás nenechají v klidu.
Ovšem největší perla na vás čeká pod kapotou. O pohon se totiž stará 2,0 litrový nepřeplňovaný benzínový čtyřválec, který při 7250 ot/min dává nádherný výkon 145 kW (litrový výkon tak dosahuje magické hranice 100 koní a to prosím bez přeplňování). Maximální točivý moment je 215 Nm při 5500 ot/min. Clio Sport tak zrychlí na 100 km/hod za 6,9 vteřiny a rozjede to až na 215 km/hod.
O přenos výkonu na vozovku se starají dvanáctipaprsková litá 17'' kola, která jsou obutá do pneu 215/45, zastavení zase mají na starosti brzdy Brembo. Čtyřpístkové třmeny vepředu brzdí chlazený kotouč o průměru 312 mm, vzadu jsou jednopístkové třmeny a kotouč o průměru 300 mm. Šestistupňová mechanická převodovka má speciálně upravené řazení.
Bezpečnost má na starost armáda airbagů (dva čelní, které se nafouknou v závislosti na intenzitě nárazu, dva boční vpředu, dva okenní vpředu/vzadu a dva airbagy proti podklouznutí integrované v sedácích) doprovázená elektronickými pomocníky (ABS s elektronickým systémem rozdělování brzdné síly EBV, stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a systémem nedotáčivosti CSV).
Pokud chcete sportovat na silnici s tímhle malým ďáblíkem, nachystejte si 713 000 Kč Přesně tolik za něj totiž zaplatíte.
Foto: Renault ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.