Automobilka Hyundai to myslí s kvalitou opravdu vážně - dokazuje to poslední studie kvality od J.D. Power.
Značka Hyundai se v nejnovější studii počáteční kvality 2006 (initial Quality Study - IQS), kterou každoročně realizuje renomovaná společnost J.D.Power, umístila ve Spojených státech na špici neprémiových automobilových značek. V celkovém pořadí (včetně tzv. prémiových značek) skončila na vynikajícím třetím místě, hned za značkami Porsche a Lexus, a upevnila si tak postavení mezi automobilovou elitou.
Výborné výsledky v mezinárodních statistikách kvality a spolehlivosti automobilů potrvrzují obrovský pokrok, který Hyundai za poslední roky udělal. V minulém roce byl třetí nejkvalitnější neprémiovou značkou, rok předtím se těšil ze čtvrtého místa a letos neprémiovým značkám kraluje.
Zdroj: Hyundai Motor CZ
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?