Nový koncept od Renaultu má reprezentovat značku, model pod označením Nepta představuje čtyřsedadlový sportovní vůz s výkonným motorem a luxusem.
Hladký a čistý design dlouhé karoserie působí futuristicky a dynamicky. Přední LED světlomety mají elektronicky řízené paprsky světla přizpůsobující se vozovce. Dlouhý a zužující se zadek, který je přerušen krystalovými světly zdůrazňuje smysl konceptu Nepta. Zcela netypické je otevíraní dveří podélně vzhůru.
Interiér je opět futuristický a luxusní, cestující mají k dispozici krom maximálního pohodlí také DVD systém s LCD panelem, palubní deska má analogové budíky jež jsou zobrazeny digitálně. Zajímavostí je také otočná sedmi stupňová převodovka.
Stylový koncept není žádný lenoch, pohání jej 3,5l motor, což by nebylo až tak překvapující, kdyby se tomu nepřidala dvojice turbodmychadel, výkon se tak vyhoupl až k na 420 koní a točivý moment 560N.m. Zrychlení na stovku tak zvládá za 4,9s. Síla se přenáší na zadní kola o velikosti 23 palců.
zdroj: Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.