Nový koncept od Renaultu má reprezentovat značku, model pod označením Nepta představuje čtyřsedadlový sportovní vůz s výkonným motorem a luxusem.
Hladký a čistý design dlouhé karoserie působí futuristicky a dynamicky. Přední LED světlomety mají elektronicky řízené paprsky světla přizpůsobující se vozovce. Dlouhý a zužující se zadek, který je přerušen krystalovými světly zdůrazňuje smysl konceptu Nepta. Zcela netypické je otevíraní dveří podélně vzhůru.
Interiér je opět futuristický a luxusní, cestující mají k dispozici krom maximálního pohodlí také DVD systém s LCD panelem, palubní deska má analogové budíky jež jsou zobrazeny digitálně. Zajímavostí je také otočná sedmi stupňová převodovka.
Stylový koncept není žádný lenoch, pohání jej 3,5l motor, což by nebylo až tak překvapující, kdyby se tomu nepřidala dvojice turbodmychadel, výkon se tak vyhoupl až k na 420 koní a točivý moment 560N.m. Zrychlení na stovku tak zvládá za 4,9s. Síla se přenáší na zadní kola o velikosti 23 palců.
zdroj: Renault
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?