Od okamžiku, kdy bylo vyrobeno zcela první Pajero, uplynulo již 25 let. A nyní Mitsubishi Motors Corporation (MMC) představí ve světové premiéře novou generaci své řady 4x4 – nové Pajero.
Pajero je stvořeno a používáno jako autentický off-road, tento evergreen, ikona značky Mitsubishi Motors bude konkurovat všem nazdobeným vozům "soft-roader", které jsou v současné době tak v módě, a to v silně naplněném SUV segmentu, svým dlouhotrvajícím a sobě vlastním designem. Nové Pajero bude respektovat loajalitu více než 2,5 milionů zákazníků vozu Pajero* od roku 1982 a zhodnotí náročně získanou image v rallye Dakar od roku 1983.
V této souvislosti Pajero* zaznamená návrat k nezaměnitelnému designu definovanému již konceptem Pajero II z roku 1979 (jako např. vysoké, dosti svislé a téměř ploché přední sklo nebo typická přední maska, víko zavazadlového prostoru s bočním otevíráním, završeného zvenku umístěným náhradním kolem).
Mezi hlavními prvky pro Evropu nebudou chybět: - kvalitní interiér a do posledního detailu propracovaná moderní přístrojová deska; - vysoký stupeň výbavy (30 GB hard disk navigačního systému s hudebním serverem, zadní kamerou, skvělý audio systém 860W 12-speaker Rockford Acustic DesignÔ, zábavný systém na zadních sedadlech, atd....) a doplňků;- nový common-rail diesel čtyřválec 3.2 Di-D (170 k)** a přepracovaný zážehový motor původně montovaný do sportovních vozů Mitsubishi Eclipse 3.8 MIVEC V6 (250 k)**;- State-of-the-art All-Wheel-Control technology (standardní systém kontroly trakce a stability v kombinaci s rozdělovací převodovkou Super Select 4-II 4WD a volitelnou uzávěrkou zadního diferenciálu);- výběr ze 3- a 5-ti dveřové karoserie.
Nové Pajero* bude také základem pro zcela nový závodní vůz, který se představí na rallye Dakar 2007. Bude se jmenovat "Pajero Evolution". I tento vůz bude představen na autosalonu v Paříži, a to v těsném sousedství sériového vozu.
Pajero* bude do prodeje na jednotlivých evropských trzích uvedeno postupně, a to v období od konce roku 2006 po jaro 2007. Mitsubishi Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.