Od okamžiku, kdy bylo vyrobeno zcela první Pajero, uplynulo již 25 let. A nyní Mitsubishi Motors Corporation (MMC) představí ve světové premiéře novou generaci své řady 4x4 – nové Pajero.
Pajero je stvořeno a používáno jako autentický off-road, tento evergreen, ikona značky Mitsubishi Motors bude konkurovat všem nazdobeným vozům "soft-roader", které jsou v současné době tak v módě, a to v silně naplněném SUV segmentu, svým dlouhotrvajícím a sobě vlastním designem. Nové Pajero bude respektovat loajalitu více než 2,5 milionů zákazníků vozu Pajero* od roku 1982 a zhodnotí náročně získanou image v rallye Dakar od roku 1983.
V této souvislosti Pajero* zaznamená návrat k nezaměnitelnému designu definovanému již konceptem Pajero II z roku 1979 (jako např. vysoké, dosti svislé a téměř ploché přední sklo nebo typická přední maska, víko zavazadlového prostoru s bočním otevíráním, završeného zvenku umístěným náhradním kolem).
Mezi hlavními prvky pro Evropu nebudou chybět: - kvalitní interiér a do posledního detailu propracovaná moderní přístrojová deska; - vysoký stupeň výbavy (30 GB hard disk navigačního systému s hudebním serverem, zadní kamerou, skvělý audio systém 860W 12-speaker Rockford Acustic DesignÔ, zábavný systém na zadních sedadlech, atd....) a doplňků;- nový common-rail diesel čtyřválec 3.2 Di-D (170 k)** a přepracovaný zážehový motor původně montovaný do sportovních vozů Mitsubishi Eclipse 3.8 MIVEC V6 (250 k)**;- State-of-the-art All-Wheel-Control technology (standardní systém kontroly trakce a stability v kombinaci s rozdělovací převodovkou Super Select 4-II 4WD a volitelnou uzávěrkou zadního diferenciálu);- výběr ze 3- a 5-ti dveřové karoserie.
Nové Pajero* bude také základem pro zcela nový závodní vůz, který se představí na rallye Dakar 2007. Bude se jmenovat "Pajero Evolution". I tento vůz bude představen na autosalonu v Paříži, a to v těsném sousedství sériového vozu.
Pajero* bude do prodeje na jednotlivých evropských trzích uvedeno postupně, a to v období od konce roku 2006 po jaro 2007. Mitsubishi Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.