Nissan dneska poprvé oficiálně prezentoval jeho nový kompaktní crossover určený pro evropské zákazníky - Nissan Qashqai.
Tento crossover je inspirován stejnojmeným konceptem, se kterým se Nissan předváděl na autosalonu v Ženevě v roce 2004. Měl by k Nissanu přitáhnout zákazníky, kteří chtějí SUV, ale menší a méně pompézní než je Murano.
Design byl navržen ve studiu NDE (Nissan Design Europe) a je to první sériové auto, které toto studio od svého přesunu do Londýna v roce 2003 vypustilo do světa. Vyrábět se bude v agnlické továrně Sunderland, ze které se bude vyvážet do Japonska (zde se bude prodávat pod názvem Dualis) a na další zámořské trhy.
Qashqai by měl spňovat požadavky na dynamický design, výborné jízdní vlastnosti a přitažlivý kvalitní interiér - ten byl navržen tak, měl každý cestující jasně vymezený prostor, který patří jenom jemu a přitom se cítili vzdušně a uvolněně.
Qashqai by měl vyplňovat mezeru mezi auty segmentu C a velkými SUV. Na své rozměry - 4310 mm na délku, šířku 1780 mm a výšku 1610 mm, by měl nabízet nadstandartní prostor pro každého cestujícího.
O pohon se budou starat čtyři agregáty: dva zážehové a dva vznětové. Benzínové jednotky budou zastupovat 1,6 (115 koní a 160 Nm) a 2,0 (140 koní a 200 Nm), z dieselů budou k dispozici 1,5 (106 koní a 240 Nm) a 2,0 (150 koní a 320 Nm).
V závislosti na zvoleném motoru si zákazník bude moci vybrat z několika převodovek: pěti a šesti stupňové manuální ústrojí, šestistupňový automat nebo CVT převodovku (plynule měnitelný převod) s ručním režimem. V kombinaci se oběma dvoulitrovými motory bude možnost přiobjednat pohon ALL-MODE 4x4.
Nissan očekává, že v Evropě ročně prodá 100 000 těchto vozů přičmž 80% zákazníků by mělo k Nissanu přijít poprvé.
Foto: Nissan Europe
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?