Nissan dneska poprvé oficiálně prezentoval jeho nový kompaktní crossover určený pro evropské zákazníky - Nissan Qashqai.
Tento crossover je inspirován stejnojmeným konceptem, se kterým se Nissan předváděl na autosalonu v Ženevě v roce 2004. Měl by k Nissanu přitáhnout zákazníky, kteří chtějí SUV, ale menší a méně pompézní než je Murano.
Design byl navržen ve studiu NDE (Nissan Design Europe) a je to první sériové auto, které toto studio od svého přesunu do Londýna v roce 2003 vypustilo do světa. Vyrábět se bude v agnlické továrně Sunderland, ze které se bude vyvážet do Japonska (zde se bude prodávat pod názvem Dualis) a na další zámořské trhy.
Qashqai by měl spňovat požadavky na dynamický design, výborné jízdní vlastnosti a přitažlivý kvalitní interiér - ten byl navržen tak, měl každý cestující jasně vymezený prostor, který patří jenom jemu a přitom se cítili vzdušně a uvolněně.
Qashqai by měl vyplňovat mezeru mezi auty segmentu C a velkými SUV. Na své rozměry - 4310 mm na délku, šířku 1780 mm a výšku 1610 mm, by měl nabízet nadstandartní prostor pro každého cestujícího.
O pohon se budou starat čtyři agregáty: dva zážehové a dva vznětové. Benzínové jednotky budou zastupovat 1,6 (115 koní a 160 Nm) a 2,0 (140 koní a 200 Nm), z dieselů budou k dispozici 1,5 (106 koní a 240 Nm) a 2,0 (150 koní a 320 Nm).
V závislosti na zvoleném motoru si zákazník bude moci vybrat z několika převodovek: pěti a šesti stupňové manuální ústrojí, šestistupňový automat nebo CVT převodovku (plynule měnitelný převod) s ručním režimem. V kombinaci se oběma dvoulitrovými motory bude možnost přiobjednat pohon ALL-MODE 4x4.
Nissan očekává, že v Evropě ročně prodá 100 000 těchto vozů přičmž 80% zákazníků by mělo k Nissanu přijít poprvé.
Foto: Nissan Europe
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?