Nissan dneska poprvé oficiálně prezentoval jeho nový kompaktní crossover určený pro evropské zákazníky - Nissan Qashqai.
Tento crossover je inspirován stejnojmeným konceptem, se kterým se Nissan předváděl na autosalonu v Ženevě v roce 2004. Měl by k Nissanu přitáhnout zákazníky, kteří chtějí SUV, ale menší a méně pompézní než je Murano.
Design byl navržen ve studiu NDE (Nissan Design Europe) a je to první sériové auto, které toto studio od svého přesunu do Londýna v roce 2003 vypustilo do světa. Vyrábět se bude v agnlické továrně Sunderland, ze které se bude vyvážet do Japonska (zde se bude prodávat pod názvem Dualis) a na další zámořské trhy.
Qashqai by měl spňovat požadavky na dynamický design, výborné jízdní vlastnosti a přitažlivý kvalitní interiér - ten byl navržen tak, měl každý cestující jasně vymezený prostor, který patří jenom jemu a přitom se cítili vzdušně a uvolněně.
Qashqai by měl vyplňovat mezeru mezi auty segmentu C a velkými SUV. Na své rozměry - 4310 mm na délku, šířku 1780 mm a výšku 1610 mm, by měl nabízet nadstandartní prostor pro každého cestujícího.
O pohon se budou starat čtyři agregáty: dva zážehové a dva vznětové. Benzínové jednotky budou zastupovat 1,6 (115 koní a 160 Nm) a 2,0 (140 koní a 200 Nm), z dieselů budou k dispozici 1,5 (106 koní a 240 Nm) a 2,0 (150 koní a 320 Nm).
V závislosti na zvoleném motoru si zákazník bude moci vybrat z několika převodovek: pěti a šesti stupňové manuální ústrojí, šestistupňový automat nebo CVT převodovku (plynule měnitelný převod) s ručním režimem. V kombinaci se oběma dvoulitrovými motory bude možnost přiobjednat pohon ALL-MODE 4x4.
Nissan očekává, že v Evropě ročně prodá 100 000 těchto vozů přičmž 80% zákazníků by mělo k Nissanu přijít poprvé.
Foto: Nissan Europe
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?