Nissan dneska poprvé oficiálně prezentoval jeho nový kompaktní crossover určený pro evropské zákazníky - Nissan Qashqai.
Tento crossover je inspirován stejnojmeným konceptem, se kterým se Nissan předváděl na autosalonu v Ženevě v roce 2004. Měl by k Nissanu přitáhnout zákazníky, kteří chtějí SUV, ale menší a méně pompézní než je Murano.
Design byl navržen ve studiu NDE (Nissan Design Europe) a je to první sériové auto, které toto studio od svého přesunu do Londýna v roce 2003 vypustilo do světa. Vyrábět se bude v agnlické továrně Sunderland, ze které se bude vyvážet do Japonska (zde se bude prodávat pod názvem Dualis) a na další zámořské trhy.
Qashqai by měl spňovat požadavky na dynamický design, výborné jízdní vlastnosti a přitažlivý kvalitní interiér - ten byl navržen tak, měl každý cestující jasně vymezený prostor, který patří jenom jemu a přitom se cítili vzdušně a uvolněně.
Qashqai by měl vyplňovat mezeru mezi auty segmentu C a velkými SUV. Na své rozměry - 4310 mm na délku, šířku 1780 mm a výšku 1610 mm, by měl nabízet nadstandartní prostor pro každého cestujícího.
O pohon se budou starat čtyři agregáty: dva zážehové a dva vznětové. Benzínové jednotky budou zastupovat 1,6 (115 koní a 160 Nm) a 2,0 (140 koní a 200 Nm), z dieselů budou k dispozici 1,5 (106 koní a 240 Nm) a 2,0 (150 koní a 320 Nm).
V závislosti na zvoleném motoru si zákazník bude moci vybrat z několika převodovek: pěti a šesti stupňové manuální ústrojí, šestistupňový automat nebo CVT převodovku (plynule měnitelný převod) s ručním režimem. V kombinaci se oběma dvoulitrovými motory bude možnost přiobjednat pohon ALL-MODE 4x4.
Nissan očekává, že v Evropě ročně prodá 100 000 těchto vozů přičmž 80% zákazníků by mělo k Nissanu přijít poprvé.
Foto: Nissan Europe
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.