Lancia přišla s konceptem Delty, ta by si měla odbýt svou premiéru na Benátském mezinárodním filmovém festivalu, označení HPE slibuje mimořádné výkony a jízdní vlastnosti.
Koncept Delty HPE má navázat na legendární model ze 70.let – Lancie Bety HPE. Novinka je 4,5m dlouhá, 1,8m široká a 1,5m vysoká, krom velkého prostoru, nabízí Delta sportovní design, špičkové jízdní vlastnosti, kvalitu a také všestrannost.
Přední maska jasně identifikuje Lancii, boční línie představují mohutnost a stabilitu, střecha potom postupně klesá až k zádi připomínající tvary kupé.
V interiéru si dala Lancie za cíl především kvalitu materiálů, zatímco pasažéry osloví prostor a variabilita, zadní posuvné sedadla se mohou sklopit až do lůžkové úpravy. S rozvorem 2.700mm se budete cítit spíše jako v limuzíně než-li ve voze střední třídy. Interiér byl speciálně odhlučněn tak, že se své okolí téměř nevnímáte, přitom se můžete zaposlouchat do hifi aparatury od Bose a relaxovat v chládku dvouzónové automatické klimatizace. Objem zavazadlového prostoru je slušných 400 litrů.
Ve výbavě nechybí CD-MP3 přehrávač s připojením USB, komunikace přes systém bluetooth, dřevěné a chromové obložení či kožené čalounění.
Pod kapotou by se měly objevit jak benzínové, tak dieselové motory v kombinaci s 6-ti stupňovou převodovkou. Výkony motorů se budou pohybovat od 120k do 200k. Krom elektronického stabilizačního systému zde nalezneme i inovační SDC systém – elektronické řízení tlumičů a odpružení, od sportovního až po komfortní pro pohodlnou jízdu.
zdroj: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.