Pouhý jeden rok po představení třídveřové koncepce crossoveru GTC přichází premiéra reálného vozu, který ponese jméno Opel Antara. Tato premiéra se uskuteční na zářijovém autosalonu v Paříži.
Technologicky důmyslný crossover pro každodenní používání kombinuje elegantní design spolu s inteligentním náhonem na všechny čtyři kola a dynamickým projevem.
Zpočátku bude Opel Antara k dispozici se trojicí motorů. Nejslabší z nich bude zážehový agregát o objemu 2,4 litru, který dává 103 kW (140 koní), nejsilnější motorizací bude šestiválec 3,2 litru dávající 167 kW (227 koní) a jediný diesel zatím bude v nabídce zastupovat 2,0 turbodiesel se 110 kW (150 koní). O několik měsíců později přibude další jednotka - tentýž turbodiesel vyladěný na 93 kW (127 koní). Oba diesely budou mít standartně filtr pevných částic.
Dalšími modely, kterými se Opel bude v Paříži prezentovat budou nová Corsa (ta by měla v říjnu přijít na trh), nově nabroušená Vectra OPC s 280 koni pod kapotou a modifikovaným podvozkem, Astra, Meriva a Zafira v kabátku od OPC, Tigra TwinTop a Astra TwinTop cabrio, ale také Opel GT, které se chystá na příští rok.
Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.