Pouhý jeden rok po představení třídveřové koncepce crossoveru GTC přichází premiéra reálného vozu, který ponese jméno Opel Antara. Tato premiéra se uskuteční na zářijovém autosalonu v Paříži.
Technologicky důmyslný crossover pro každodenní používání kombinuje elegantní design spolu s inteligentním náhonem na všechny čtyři kola a dynamickým projevem.
Zpočátku bude Opel Antara k dispozici se trojicí motorů. Nejslabší z nich bude zážehový agregát o objemu 2,4 litru, který dává 103 kW (140 koní), nejsilnější motorizací bude šestiválec 3,2 litru dávající 167 kW (227 koní) a jediný diesel zatím bude v nabídce zastupovat 2,0 turbodiesel se 110 kW (150 koní). O několik měsíců později přibude další jednotka - tentýž turbodiesel vyladěný na 93 kW (127 koní). Oba diesely budou mít standartně filtr pevných částic.
Dalšími modely, kterými se Opel bude v Paříži prezentovat budou nová Corsa (ta by měla v říjnu přijít na trh), nově nabroušená Vectra OPC s 280 koni pod kapotou a modifikovaným podvozkem, Astra, Meriva a Zafira v kabátku od OPC, Tigra TwinTop a Astra TwinTop cabrio, ale také Opel GT, které se chystá na příští rok.
Foto: General Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.