Nyní, počátkem září Mazda představila již třetí generaci modelu MX-5 se skládací střechou, jenž je vybavena další modifikací odnímatelné střechy tzv. hard top.
Třídílná konstrukce střechy Mazdy MX-5 Roadster Coupe je velmi lehká, vyrobena z kvalitních plastových kompozitních materiálů. V „kabině“ zůstává k dispozici 150 litrů volného prostoru.Přeměna z kompaktního kupé k otevřenému roadsteru nebo naopak trvá pouhých 12 sekund, což je nejkratší čas potřebný k tomuto úkonu dnes na trhu!Nová Mazda MX-5 Roadster bude nabízet dva benzínové motory o objemu 1.8 litrů s výkonem 93 kW/126 koní a 5ti rychlostní manuální převodovkou a také objemem 2.0 litrů s výkonem 118 kW/160 koní a 5ti a nebo 6ti rychlostní manuální převodovkou.Vyrábět se bude v japonské továrně Ujina 1.Foto: Mazda Europe
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.