Honda Motor oficiálně přestavila novou Hondu CR-V třetí generace. Oproti předchůdci nabízí více pohodlí, luxusu i jízdní dynamiky, tím si chce Honda ještě více posílit místo na SUV trhu.
Nové úrovně výbavy přináší modernizaci bezpečnostních systémů, adaptivní tempovat ACC pomáhá řidiči s dostatečnou vzdáleností odstupu od vozidla jedoucího před vámi, zároveň v nebezpečí začne automaticky přibrzďovat.
Tvary CR-V jsou více zakulaceny, stejně jako zadní postranní okno, připomínající sportovní kupé. Čelní styl je mnohem robustnější s dvojitým mřížovím. Celkově vozidlo přibralo na proporcích a působí velmi mohutně. Dynamické křivky podtrhují 17-ti palcová kola. Na rozdíl od předchůdce má rezervní kola skryto pod podlahou. Ke stabilitě ji pomáhá stabilizační systém TSA a VSA pro připojený vozík s celkovou hmotností až 1.600kg pro benzínový motor, pro naftový až 2.000kg! Přední světlomety mohou být za příplatek vybaveny aktivním natáčením AFS. Pokrok v bezpečnosti představuje test EuroNCAP s 5-ti hvězdičkovým hodnocením v čelním názaru, 4 hvězdičky pro ochranu dětí a 3 pro chodce.
Interiér CR-V je modernější, díky novým materiálům, lepším sedačkách a prostorem až pro 8 cestujících nastavuje konkurenci laťku hodně vysoko. Řadící páka se přesunula na přístrojovou desku, stejně jako v předchozí generaci Civicu. Za příplatek si můžete říci o kožené čalounění s elektrickým nastavením, 18-ti palcová kola nebo parkovací senzory s kamerou.
Novinkou je také prodloužené čelní sklo až o půlky střechy vozu, cestujícím se tak nabízí jedinečný výhled s možností překrytí roletkou.
Pod kapotou se objeví zatím dva motory, první benzínový 2,0 litr VTEC poslední generace se 110kw/150koní, vyladěn je především na kroutící sílu 190N.m a nízkou spotřebu. Akceleraci na 100km/h zvládá za 10,2s. Druhým agregátem je známá dieselová 2,2 jednotka CTDi se 140 koňmi, špičkové parametry byly ještě vylepšeny a to především v nižší spotřebě až o 12%. Samozřejmostí modelu CR-V je pohon všech kol 4WD, s diferenciálem který je schopen poslat ten správný výkon na kolo, které je právě třeba zajistí posádce jak bezpečnou jízdu, tak perfektní vlastnosti na sněhu či kluzkém povrchu.
Poprvé jste se mohli s novou Hondou CR-V setkat na pařížském autosaloně, pokud ji chcete mít doma, musíte si počkat do ledna 2007.
zdroj: Honda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.