Honda Motor oficiálně přestavila novou Hondu CR-V třetí generace. Oproti předchůdci nabízí více pohodlí, luxusu i jízdní dynamiky, tím si chce Honda ještě více posílit místo na SUV trhu.
Nové úrovně výbavy přináší modernizaci bezpečnostních systémů, adaptivní tempovat ACC pomáhá řidiči s dostatečnou vzdáleností odstupu od vozidla jedoucího před vámi, zároveň v nebezpečí začne automaticky přibrzďovat.
Tvary CR-V jsou více zakulaceny, stejně jako zadní postranní okno, připomínající sportovní kupé. Čelní styl je mnohem robustnější s dvojitým mřížovím. Celkově vozidlo přibralo na proporcích a působí velmi mohutně. Dynamické křivky podtrhují 17-ti palcová kola. Na rozdíl od předchůdce má rezervní kola skryto pod podlahou. Ke stabilitě ji pomáhá stabilizační systém TSA a VSA pro připojený vozík s celkovou hmotností až 1.600kg pro benzínový motor, pro naftový až 2.000kg! Přední světlomety mohou být za příplatek vybaveny aktivním natáčením AFS. Pokrok v bezpečnosti představuje test EuroNCAP s 5-ti hvězdičkovým hodnocením v čelním názaru, 4 hvězdičky pro ochranu dětí a 3 pro chodce.
Interiér CR-V je modernější, díky novým materiálům, lepším sedačkách a prostorem až pro 8 cestujících nastavuje konkurenci laťku hodně vysoko. Řadící páka se přesunula na přístrojovou desku, stejně jako v předchozí generaci Civicu. Za příplatek si můžete říci o kožené čalounění s elektrickým nastavením, 18-ti palcová kola nebo parkovací senzory s kamerou.
Novinkou je také prodloužené čelní sklo až o půlky střechy vozu, cestujícím se tak nabízí jedinečný výhled s možností překrytí roletkou.
Pod kapotou se objeví zatím dva motory, první benzínový 2,0 litr VTEC poslední generace se 110kw/150koní, vyladěn je především na kroutící sílu 190N.m a nízkou spotřebu. Akceleraci na 100km/h zvládá za 10,2s. Druhým agregátem je známá dieselová 2,2 jednotka CTDi se 140 koňmi, špičkové parametry byly ještě vylepšeny a to především v nižší spotřebě až o 12%. Samozřejmostí modelu CR-V je pohon všech kol 4WD, s diferenciálem který je schopen poslat ten správný výkon na kolo, které je právě třeba zajistí posádce jak bezpečnou jízdu, tak perfektní vlastnosti na sněhu či kluzkém povrchu.
Poprvé jste se mohli s novou Hondou CR-V setkat na pařížském autosaloně, pokud ji chcete mít doma, musíte si počkat do ledna 2007.
zdroj: Honda
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?