Honda Motor oficiálně přestavila novou Hondu CR-V třetí generace. Oproti předchůdci nabízí více pohodlí, luxusu i jízdní dynamiky, tím si chce Honda ještě více posílit místo na SUV trhu.
Nové úrovně výbavy přináší modernizaci bezpečnostních systémů, adaptivní tempovat ACC pomáhá řidiči s dostatečnou vzdáleností odstupu od vozidla jedoucího před vámi, zároveň v nebezpečí začne automaticky přibrzďovat.
Tvary CR-V jsou více zakulaceny, stejně jako zadní postranní okno, připomínající sportovní kupé. Čelní styl je mnohem robustnější s dvojitým mřížovím. Celkově vozidlo přibralo na proporcích a působí velmi mohutně. Dynamické křivky podtrhují 17-ti palcová kola. Na rozdíl od předchůdce má rezervní kola skryto pod podlahou. Ke stabilitě ji pomáhá stabilizační systém TSA a VSA pro připojený vozík s celkovou hmotností až 1.600kg pro benzínový motor, pro naftový až 2.000kg! Přední světlomety mohou být za příplatek vybaveny aktivním natáčením AFS. Pokrok v bezpečnosti představuje test EuroNCAP s 5-ti hvězdičkovým hodnocením v čelním názaru, 4 hvězdičky pro ochranu dětí a 3 pro chodce.
Interiér CR-V je modernější, díky novým materiálům, lepším sedačkách a prostorem až pro 8 cestujících nastavuje konkurenci laťku hodně vysoko. Řadící páka se přesunula na přístrojovou desku, stejně jako v předchozí generaci Civicu. Za příplatek si můžete říci o kožené čalounění s elektrickým nastavením, 18-ti palcová kola nebo parkovací senzory s kamerou.
Novinkou je také prodloužené čelní sklo až o půlky střechy vozu, cestujícím se tak nabízí jedinečný výhled s možností překrytí roletkou.
Pod kapotou se objeví zatím dva motory, první benzínový 2,0 litr VTEC poslední generace se 110kw/150koní, vyladěn je především na kroutící sílu 190N.m a nízkou spotřebu. Akceleraci na 100km/h zvládá za 10,2s. Druhým agregátem je známá dieselová 2,2 jednotka CTDi se 140 koňmi, špičkové parametry byly ještě vylepšeny a to především v nižší spotřebě až o 12%. Samozřejmostí modelu CR-V je pohon všech kol 4WD, s diferenciálem který je schopen poslat ten správný výkon na kolo, které je právě třeba zajistí posádce jak bezpečnou jízdu, tak perfektní vlastnosti na sněhu či kluzkém povrchu.
Poprvé jste se mohli s novou Hondou CR-V setkat na pařížském autosaloně, pokud ji chcete mít doma, musíte si počkat do ledna 2007.
zdroj: Honda
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.