V Evropě velmi oblíbený supermini vůz Ford Ka slaví 10 let od svého vzniku. Poslední modely se objeví u prodejců tento měsíc a to za cenu levnější než před 10-ti lety!
Jako jedno z mála aut se může pochlubit všestranností, Ka je oblíben u všech věkových kategorií, od studentů až po seniory. Navíc si zákazník může vybírat mezi sedmi modely. Od nejlevnějšího s označením Studio se základní výbavou jako je ABS, Airbag či imobilizér, přes verzi Styl s CD přehrávačem, centrálním zamykáním a elektrickými okny, za příplatek potom s klimatizací a vyhřívanými zpětnými zrcátky.
Model s označením Zetec pak nabízí, slitinová kola, zadní křidélko, kožený voland či centrální zamykaní na dálku. Zetec Climate má navíc klimatizaci, vyhřívané přední okno.
Nejvyšší model „Luxus“ má kožené čalounění, chromovou mřížku a koncovku výfuku. Nejdražším modelem je pak SportKa se silnější 1,6 motorem, 16-ti palcovými koly, klimatizací, CD přehrávačem a rychlevyhřívaným předním sklem.
Zdroj: ford motor company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.