Starý design Land Roveru Defender netřeba představovat, i po více jak 50-ti lety je stále oblíbený, změn pro rok 2007 doznala nejen technika.
Od roku 1948 se prodalo více jak 1,9 milionu vozů, díky své terénní schopnosti a všestrannosti si získal mnoho fanoušků ve více jak 100 zemí. Defender prošel řadou změn, nová verze pro příští rok jde podle výrobce směrem k lepší funkčnosti, přizpůsobivosti a kvality.
Novinkou je 2,4 litrový turbodieselový motor z produkce Fordu. Čtyřválcová jednotka má sice skromných 90kw / 122koní, ale o to větší kroutící moment, rovných 360N.m už ve 2.000 ot/min, v 1.500ot/min je k dispozici skvělých 315N.m. Změnou prošla také převodovka, nyní je 6-ti rychlostí a dovoluje lépe využít maximální výkon a to především v terénu.
Interiér má novou přístrojovou desku a sedadla. Management klimatizace dokáže vytopit vůz o 40% rychleji než předtím a zchladit za poloviční dobu. Hudební aparatura je složena z kvalitnějších reproduktorů, navíc CD přehrávač může být na přání s podporou MP3 formátu.
Land Rover Defender se vyrábí ve třech variantách, kratší s označením 90 pro 4 osoby nebo kombi pod označením 110 a 130 pro 5 osob, u modelu 110 je navíc možné dokoupit další řadu sedadel v prostoru kufru, Defender tak pojme až 9 cestujících.
zdroj: Ford motor company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.