Starý design Land Roveru Defender netřeba představovat, i po více jak 50-ti lety je stále oblíbený, změn pro rok 2007 doznala nejen technika.
Od roku 1948 se prodalo více jak 1,9 milionu vozů, díky své terénní schopnosti a všestrannosti si získal mnoho fanoušků ve více jak 100 zemí. Defender prošel řadou změn, nová verze pro příští rok jde podle výrobce směrem k lepší funkčnosti, přizpůsobivosti a kvality.
Novinkou je 2,4 litrový turbodieselový motor z produkce Fordu. Čtyřválcová jednotka má sice skromných 90kw / 122koní, ale o to větší kroutící moment, rovných 360N.m už ve 2.000 ot/min, v 1.500ot/min je k dispozici skvělých 315N.m. Změnou prošla také převodovka, nyní je 6-ti rychlostí a dovoluje lépe využít maximální výkon a to především v terénu.
Interiér má novou přístrojovou desku a sedadla. Management klimatizace dokáže vytopit vůz o 40% rychleji než předtím a zchladit za poloviční dobu. Hudební aparatura je složena z kvalitnějších reproduktorů, navíc CD přehrávač může být na přání s podporou MP3 formátu.
Land Rover Defender se vyrábí ve třech variantách, kratší s označením 90 pro 4 osoby nebo kombi pod označením 110 a 130 pro 5 osob, u modelu 110 je navíc možné dokoupit další řadu sedadel v prostoru kufru, Defender tak pojme až 9 cestujících.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.