Od 29. srpna si můžete koupit vylepšenou verzi Mitsubishi Lancer Evolution IX MR. Ovšem jenom v Japonsku.
Lancer Evolution IX MR je k dostání ve verzi sedan i combi, které se nazývá wagon. Písmena MR v názvu jsou zkratka Mitshubishi Racing a nynější verze je již druhá v pořadí. První se dostala na svět v únoru 2004.
Mitshubishi Lancer IX MR je k dostání ve dvou variantách: GSR má šestistupňovou ručně řazenou převodovku, verze RS má pětistupňovou převodovku určenou pro sportovní soutěže. Wagon má také dvě verze: GT s šestistupňovou řučně řazenou převodovku a GT-A má pětistupňový automat.
Motor je známý 2,0 litrový agregát MIVEC, který má vylepšené materiály turbodmychadla, výkony ale zůstaly nezměněny. Agregaát tudíž dává 206 kW (250 koní) při 6 500 otáčkách a točívý moment je 407 Nm při 3 000 otáčkách za minutu.
Upravený je také přední spojler, který lépe upravuje proudění vzduchu kolem vozu a pod vozem, nové jsou také 17'' lité kola Enkei, snížený podvozek zase zajišťuje lepší jízdní vlastnosti. K dostání je MR pouze ve čtyřech barvách: stříbrná cool metalíza, bílá Pearl, šedá medium Purplish a červená Solid.
Foto: Mitsubishi Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.