Od 29. srpna si můžete koupit vylepšenou verzi Mitsubishi Lancer Evolution IX MR. Ovšem jenom v Japonsku.
Lancer Evolution IX MR je k dostání ve verzi sedan i combi, které se nazývá wagon. Písmena MR v názvu jsou zkratka Mitshubishi Racing a nynější verze je již druhá v pořadí. První se dostala na svět v únoru 2004.
Mitshubishi Lancer IX MR je k dostání ve dvou variantách: GSR má šestistupňovou ručně řazenou převodovku, verze RS má pětistupňovou převodovku určenou pro sportovní soutěže. Wagon má také dvě verze: GT s šestistupňovou řučně řazenou převodovku a GT-A má pětistupňový automat.
Motor je známý 2,0 litrový agregát MIVEC, který má vylepšené materiály turbodmychadla, výkony ale zůstaly nezměněny. Agregaát tudíž dává 206 kW (250 koní) při 6 500 otáčkách a točívý moment je 407 Nm při 3 000 otáčkách za minutu.
Upravený je také přední spojler, který lépe upravuje proudění vzduchu kolem vozu a pod vozem, nové jsou také 17'' lité kola Enkei, snížený podvozek zase zajišťuje lepší jízdní vlastnosti. K dostání je MR pouze ve čtyřech barvách: stříbrná cool metalíza, bílá Pearl, šedá medium Purplish a červená Solid.
Foto: Mitsubishi Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.