Dva vozy Porsche Cayenne nedávno šťastně dorazili do cíle po náročné cestě skrz Berlín – Moskvu – Sibiř – Mongolsko a Bajkal jezero.
Celková trasa dvou upravených Cayenne měřila více jak 10.000km, během níž se vozy musely vypořádat s extrémními podmínkami terénu, překážek a neporučitelnému počasí. Porsche tak vybavilo dva své Cayenne S 17-ti palcovými koly se speciálními offroad pneumatikami, technologický balík však obsahoval podvozek se zvýšenou světlou výškou vozu, tužší stabilizátory či uzávěrku diferenciálu.
Za volant první posádky usedla dvojice německé a ruské národnosti, v druhém případě němec a španěl. Oba týmy měli k dispozici náhradní kolo a písková prkna proti zaboření. Brodivost vodou byla upravena až do výše oken, což umožnilo přepracované sání. Na střeše Cayennů přibyla čtveřice světlometů.
Test těchto luxusních terénních vozů potvrdil výjimečnost i v těch nejnáročnějších podmínkách, s jízdními vlastnostimi, pohodlím i brodivostí neměl Cayenne žádný problém, čtveřice řidičů si tak vyzkoušela jak kvalitu vozu, tak schopnost orientace v neznámém terénu.
zdroj: Porsche
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?