Jestliže pojedete v novém CL maximálně rychlostí 40 km/hod, budete mít sebou neocenitelného pomocníka.
Je to radar, který pomocí čidel umístěných na straně a vepředu vyhodnocuje, jestli můžete s tímto modelem zaparkovat do mezery, kolem které právě jedete. Jestli systém vyhodnotí, že se auto do mezery vejde, rozsvítí se modrý symbol "P" na palubní desce (tohle ovšem funguje jenom do 16 km/hod a při zapnutém pravém blinkru).
Při zařazené zpátečce vám pak systém na display ukazuje pomocí barevných čar, kam máte jet. Pomocí červené čáry vidíte, kam pojedete s aktuálně nastavenými předními koly, žlutá zase ukazuje optimální natočení kol pro zaparkování. Řidič otáčí koly až se tyto dvě linky shodují, vznikné nová zelená linka, která znamená, že se může začít s parkováním. Akustický signál pak dá řidiči na vědomí, že má začít otáčet volantem na opačnou stranu.
Systém kontinuálně přepočítavá úhel natočení kol a pozici vozidla a jestliže zastavíte dříve, než systém doporučí, tak přepočítá nové natočení kol pro nové zaparkování.
Tak s tímhle snad už zaparkuje opravdu každý.
Foto: Mercedes-Benz
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?