Jestliže pojedete v novém CL maximálně rychlostí 40 km/hod, budete mít sebou neocenitelného pomocníka.
Je to radar, který pomocí čidel umístěných na straně a vepředu vyhodnocuje, jestli můžete s tímto modelem zaparkovat do mezery, kolem které právě jedete. Jestli systém vyhodnotí, že se auto do mezery vejde, rozsvítí se modrý symbol "P" na palubní desce (tohle ovšem funguje jenom do 16 km/hod a při zapnutém pravém blinkru).
Při zařazené zpátečce vám pak systém na display ukazuje pomocí barevných čar, kam máte jet. Pomocí červené čáry vidíte, kam pojedete s aktuálně nastavenými předními koly, žlutá zase ukazuje optimální natočení kol pro zaparkování. Řidič otáčí koly až se tyto dvě linky shodují, vznikné nová zelená linka, která znamená, že se může začít s parkováním. Akustický signál pak dá řidiči na vědomí, že má začít otáčet volantem na opačnou stranu.
Systém kontinuálně přepočítavá úhel natočení kol a pozici vozidla a jestliže zastavíte dříve, než systém doporučí, tak přepočítá nové natočení kol pro nové zaparkování.
Tak s tímhle snad už zaparkuje opravdu každý.
Foto: Mercedes-Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.