Ford bude své ekologické vozy označovat logem na zádi.
Všechny nové Fordy Focus (modelový rok 2007) prodané v Kalifornii s 2,0 litrovým benzínovým motorem Duratec ponesou na své zádi označení PZEV (Partial Zero Emissions Vehicle - téměř nulové emise vozidla). Ford tak chce upozornit veřejnost na svůj postoj k životnímu prostředí a čistotě vzduchu. Motor 2,0 Duratec je v Kalifornii nejoblíbenější motorizací, tvoří přibližně 97 % prodejů Focusu.
"Většina lidí si myslí, že hybridy jsou jedinou alternativou k čistějšímu životnímu prostředí a vysokým cenám paliv, ale také Ford Focus je chytrá alternativa, protože plní stejnou emisní normu jako Ford Escape Hybrid a přitom je velmi cenově dostupný", řekl k tomuto problému Hal Dewsnap, vedoucí Fordu v Kalifornii.
Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.