Již od roku 1985 si Porsche Classic Club ČR pravidelně připomíná vždy počátkem záři narozeniny vratislavického rodáka...
a jedinečného automobilového konstruktéra dvacátého století, profesora Ferdinanda Porsche. Ten se narodil 3.9.1875 ve Vratislavicích nad Nisou u Liberce.
V roce 2000 se Porsche Classic Club účastnil osazení pamětní desky na porscheho rodném domě a od roku 2003 zde má tento klub i své sídlo. Může se tak pyšnit, že jako jediný Porsche klub na světě sídlí právě ve stejném domě, kde se kdysi tento zakladatel dnes slavné značky sportovních automobilů narodil.
Ačkoli na počátku byly srazy automobilů Porsche u nás jen skromným setkáním hrstky příznivců vozů Porsche, v posledních letech se účast vozidel počítá již na desítky. V roce 2005 se do Vratislavic nad Nisou sjelo na 90 sportovních automobilů se známým logem Porsche na kapotě.
Také letos se uskuteční Setkání automobilů Porsche, jako tradiční oslava již 131. narozenin Ferdinanda Porsche. Podle již zaběhlé tradice se první vozy Porsche sjedou v pátek odpoledne 1.9.2006 ve Vratislavicích nad Nisou, v areálu zdejšího pivovaru. K večeru pak všichni zúčastnění podniknou oblíbený výjezd na Ještěd.
Na sobotu 2.9.2006 je připraven zajímavý Sportovní Porsche den, který tentokrát proběhne na Autodromu Sosnová u České Lípy. Zde se vozy Porsche z celé České republiky, ale i zahraničí začnou sjíždět po desáté hodině dopolední. Během dne pak zde proběhne nejen výstava vozidel, ale i ukázky a testy jednotlivých vozů na závodní dráze. Účastníci, ale i příznivci značky zde budou moci shlédnout jak historické vozy šedesátých let, tak i modely téměř současné. Pořadatelé očekávají, že letos by účast mohla překonat onu pomyslnou stovku automobilů …
V neděli 3.9.2006, dopoledne v den výročí porscheho narozenin, se účastníci opět vrátí do Vratislavic nad Nisou. Zde položí květiny na hrobce rodiny Porsche a zastaví se i u rodného domu. Po společném obědě se všichni rozjedou domů, aby se opět celý rok těšily na září 2007, kdy se bude největší setkání automobilů Porsche v české republice opět opakovat.
Foto: Porsche Porsche Classic Club ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.