Již od roku 1985 si Porsche Classic Club ČR pravidelně připomíná vždy počátkem záři narozeniny vratislavického rodáka...
a jedinečného automobilového konstruktéra dvacátého století, profesora Ferdinanda Porsche. Ten se narodil 3.9.1875 ve Vratislavicích nad Nisou u Liberce.
V roce 2000 se Porsche Classic Club účastnil osazení pamětní desky na porscheho rodném domě a od roku 2003 zde má tento klub i své sídlo. Může se tak pyšnit, že jako jediný Porsche klub na světě sídlí právě ve stejném domě, kde se kdysi tento zakladatel dnes slavné značky sportovních automobilů narodil.
Ačkoli na počátku byly srazy automobilů Porsche u nás jen skromným setkáním hrstky příznivců vozů Porsche, v posledních letech se účast vozidel počítá již na desítky. V roce 2005 se do Vratislavic nad Nisou sjelo na 90 sportovních automobilů se známým logem Porsche na kapotě.
Také letos se uskuteční Setkání automobilů Porsche, jako tradiční oslava již 131. narozenin Ferdinanda Porsche. Podle již zaběhlé tradice se první vozy Porsche sjedou v pátek odpoledne 1.9.2006 ve Vratislavicích nad Nisou, v areálu zdejšího pivovaru. K večeru pak všichni zúčastnění podniknou oblíbený výjezd na Ještěd.
Na sobotu 2.9.2006 je připraven zajímavý Sportovní Porsche den, který tentokrát proběhne na Autodromu Sosnová u České Lípy. Zde se vozy Porsche z celé České republiky, ale i zahraničí začnou sjíždět po desáté hodině dopolední. Během dne pak zde proběhne nejen výstava vozidel, ale i ukázky a testy jednotlivých vozů na závodní dráze. Účastníci, ale i příznivci značky zde budou moci shlédnout jak historické vozy šedesátých let, tak i modely téměř současné. Pořadatelé očekávají, že letos by účast mohla překonat onu pomyslnou stovku automobilů …
V neděli 3.9.2006, dopoledne v den výročí porscheho narozenin, se účastníci opět vrátí do Vratislavic nad Nisou. Zde položí květiny na hrobce rodiny Porsche a zastaví se i u rodného domu. Po společném obědě se všichni rozjedou domů, aby se opět celý rok těšily na září 2007, kdy se bude největší setkání automobilů Porsche v české republice opět opakovat.
Foto: Porsche Porsche Classic Club ČR
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.