Hybridní pohon je v podstatě nekonvenční pohon automobilu, jenž je tvořen soustavou spalovacího a elektrického motoru.
Spalovací motor, běžící v ustáleném režimu optimální spotřeby paliva i emisí škodlivin, je spřažen s generátorem, dodávajícím proud hnacímu elektromotoru (popř. elektromotorům u kol) a dobíjejícím akumulátory. Některé soustavy umožňují alternativní pohon jen elektromotorem, vhodný např. ve městě, nebo i spalovacím motorem např. při rychlejší jízdě na otevřené silnici a všude tam, kde se vyžaduje větší výkon a nejsou tak přísné požadavky na emise škodlivin.
Alternativou hybridního pohonu je Audi duo (viz. fotografie pod článkem). Při jízdě mimo město je vůz poháněn spalovacím motorem, v městě popřípadě elektromotorem uloženým před zadní nápravou.
Hybridní soustava Toyota (viz. fotografie pod článkem) Spalovací motor pohání generátor, jenž dodává proud elektromotoru na souosém hřídeli. Obě jednotky jsou spřaženy s převodným ústrojím článkovým řetězem a odděleny spojkou. Podle potřeby je vozidlo poháněno buď spalovacím motorem, nebo elektromotorem, popř. oběma současně, vyžaduje-li se velký výkon. AUTO forum
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?