Hybridní pohon je v podstatě nekonvenční pohon automobilu, jenž je tvořen soustavou spalovacího a elektrického motoru.
Spalovací motor, běžící v ustáleném režimu optimální spotřeby paliva i emisí škodlivin, je spřažen s generátorem, dodávajícím proud hnacímu elektromotoru (popř. elektromotorům u kol) a dobíjejícím akumulátory. Některé soustavy umožňují alternativní pohon jen elektromotorem, vhodný např. ve městě, nebo i spalovacím motorem např. při rychlejší jízdě na otevřené silnici a všude tam, kde se vyžaduje větší výkon a nejsou tak přísné požadavky na emise škodlivin.
Alternativou hybridního pohonu je Audi duo (viz. fotografie pod článkem). Při jízdě mimo město je vůz poháněn spalovacím motorem, v městě popřípadě elektromotorem uloženým před zadní nápravou.
Hybridní soustava Toyota (viz. fotografie pod článkem) Spalovací motor pohání generátor, jenž dodává proud elektromotoru na souosém hřídeli. Obě jednotky jsou spřaženy s převodným ústrojím článkovým řetězem a odděleny spojkou. Podle potřeby je vozidlo poháněno buď spalovacím motorem, nebo elektromotorem, popř. oběma současně, vyžaduje-li se velký výkon. AUTO forum
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.