Hybridní pohon je v podstatě nekonvenční pohon automobilu, jenž je tvořen soustavou spalovacího a elektrického motoru.
Spalovací motor, běžící v ustáleném režimu optimální spotřeby paliva i emisí škodlivin, je spřažen s generátorem, dodávajícím proud hnacímu elektromotoru (popř. elektromotorům u kol) a dobíjejícím akumulátory. Některé soustavy umožňují alternativní pohon jen elektromotorem, vhodný např. ve městě, nebo i spalovacím motorem např. při rychlejší jízdě na otevřené silnici a všude tam, kde se vyžaduje větší výkon a nejsou tak přísné požadavky na emise škodlivin.
Alternativou hybridního pohonu je Audi duo (viz. fotografie pod článkem). Při jízdě mimo město je vůz poháněn spalovacím motorem, v městě popřípadě elektromotorem uloženým před zadní nápravou.
Hybridní soustava Toyota (viz. fotografie pod článkem) Spalovací motor pohání generátor, jenž dodává proud elektromotoru na souosém hřídeli. Obě jednotky jsou spřaženy s převodným ústrojím článkovým řetězem a odděleny spojkou. Podle potřeby je vozidlo poháněno buď spalovacím motorem, nebo elektromotorem, popř. oběma současně, vyžaduje-li se velký výkon. AUTO forum
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.