Hybridní pohon je v podstatě nekonvenční pohon automobilu, jenž je tvořen soustavou spalovacího a elektrického motoru.
Spalovací motor, běžící v ustáleném režimu optimální spotřeby paliva i emisí škodlivin, je spřažen s generátorem, dodávajícím proud hnacímu elektromotoru (popř. elektromotorům u kol) a dobíjejícím akumulátory. Některé soustavy umožňují alternativní pohon jen elektromotorem, vhodný např. ve městě, nebo i spalovacím motorem např. při rychlejší jízdě na otevřené silnici a všude tam, kde se vyžaduje větší výkon a nejsou tak přísné požadavky na emise škodlivin.
Alternativou hybridního pohonu je Audi duo (viz. fotografie pod článkem). Při jízdě mimo město je vůz poháněn spalovacím motorem, v městě popřípadě elektromotorem uloženým před zadní nápravou.
Hybridní soustava Toyota (viz. fotografie pod článkem) Spalovací motor pohání generátor, jenž dodává proud elektromotoru na souosém hřídeli. Obě jednotky jsou spřaženy s převodným ústrojím článkovým řetězem a odděleny spojkou. Podle potřeby je vozidlo poháněno buď spalovacím motorem, nebo elektromotorem, popř. oběma současně, vyžaduje-li se velký výkon. AUTO forum
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.