Automobilka Lotus nedávno představila svůj nový model Exige S. Jako svoji alternativu v otázce náhrady konvenčního paliva, která však nepůjde do sériové výroby, zvolili spalování etanolu.
Mnohé menší či větší automobilky si kladou otázku, čím nahradit letité palivo současných automobilů, tedy benzín a naftu. Vzniklo už mnoho konceptů, studií, prototypů, které se většinou nedostaly do sériové výroby. Ekologií a přitom nahrazením stávajícího paliva za nový zdroj energie pro nové automobily se zabývala například už i Honda, Toyota, Tesla Motors a mnoho dalších společností. Nejznámějším sériovým produktem je asi Toyota Prius, jenž využívá systému Hybrid Synergy Drive, tedy kombinaci elektrického a benzínového pohonu.
U Lotusu Exige 265E jde však o něco jiného. Lotus upravil jeho motor tak, aby dokázal spalovat E85 neboli směs 85 procent ethanolu a 15 procent benzínu. Kompresorem přeplňovaný čtyřválec vybavený mezichladičem o objemu 1,8 litru dosahuje výkonu 197 kW při 8000 otáčkách a točivý moment 249 Nm při 5500 otáčkách. V celkovém hodnocení je to nárůst oproti modelu Exige S 34 kW a 34 Nm. A proč Lotus vsadil právě na E85? Jde o výkon, který se díky této směsi zvýší o 200 kW.
A ještě zajímavost o dosaženém zrychlení. Z 0 na 96 km/h dokáže tento experimentální vůz zrychlit za senzačních 3,88 sekundy. Maximálku dosahuje hodnotou 253 km/h...Foto: Lotus Media Centre
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.