Volkswagen po loňském konceptu A přichází nyní s konceptem IROC, doposud známým pod názvem Concept S.
V samotném názvu je fígl, který naznačuje mnoho. Doposud známý koncept „S“ se přeměnil v koncept IROC a už z tohoto je možné si odvodit snad budoucí jméno nového modelu VW. Že by snad obnova slávy legendárního modelu? Pokud ještě nevíte, podívejte se pozorně na plochu poznávací značky...
A teď trošičku historie modelu Scirocco: V roce 1973 představil Volkswagen na Autosalonu v Paříži nový model Scirocco, který tehdy slavil obrovský úspěch. Byl navržen v designovém studio Giugiaro. Hned následující rok bylo prodáno více než půl miliónů Scirocco. Druhá generace vyšla na světlo světa v roce 1981 a vyráběla se do roku 1993.
Nový „dravý“ koncept byl představen v zelené barvě, která je přezdívaná Viper Green, tedy Zelená zmije, stejně jako Scirocco v roce 1976. Nový IROC je o 36mm delší a o 41mm širší, než tradiční model Golf hatchback. Důležitý je u konceptu vzhled – design. Nejdravější je přední maska, která mění dosavadní zajeté styly, tedy že automobilka pokračuje u všech svých modelů se stejným stylem. Zde je to jinak. IROC je sporťák v každém slova smyslu a věřme, že se i velká část tohoto stylu dostane i do sériové výroby.
Interiér je zatím pojat velmi koncepčně, i když už i dnes jezdí po silnicích například Honda Civic, která prakticky přešla z konceptu do sériové výroby. Jízda v konceptu by byla určitě zábavou, alespoň z pohledu interiéru. Kabina je čtyřmístná s velmi slušným zavazadlovým prostorem, který umožňuje až 300 litrů užitné plochy, který ještě může být zvětšen po sklopení zadních sedadel. Sportovní dojem podtrhují i pětibodové pásy. Přístrojová deska je zvýrazněna dvěma velkými „budíky“, které jsou osvětlené modrý světlem.
Rozměry vozu jsou odpovídají sportovnímu vzhledu, ale nezapomínají na cestující. Rozvor 2680 mm, šířka 1800 mm, délka 4240 mm a výška 1400 mm, takové jsou míry nového Volkswagenu IROC. 19´ kola trůní s pneumatikami o šíři 235 mm.
Pod kapotou najdeme mnoho technologických vymožeností VW. Převodovka DSG se dvěma spojkami, schopná řadit pod plynulou akcelerací, je už dnes známá. Objem motoru se zatím tají, ale pod kapotou je uveden charakteristický TSI motor od VW s 210 koňskými silami, který používá turbodmychadlo i kompresor, což už bylo použito u modelu Golf. Co se objeví za motory u nového Scirocca si zatím neodvažujeme tipovat, už dost nás překvapil design. Je možné, že VW vyrukuje ještě s nějakou novinkou a nebo překvapením. Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.