Volkswagen po loňském konceptu A přichází nyní s konceptem IROC, doposud známým pod názvem Concept S.
V samotném názvu je fígl, který naznačuje mnoho. Doposud známý koncept „S“ se přeměnil v koncept IROC a už z tohoto je možné si odvodit snad budoucí jméno nového modelu VW. Že by snad obnova slávy legendárního modelu? Pokud ještě nevíte, podívejte se pozorně na plochu poznávací značky...
A teď trošičku historie modelu Scirocco: V roce 1973 představil Volkswagen na Autosalonu v Paříži nový model Scirocco, který tehdy slavil obrovský úspěch. Byl navržen v designovém studio Giugiaro. Hned následující rok bylo prodáno více než půl miliónů Scirocco. Druhá generace vyšla na světlo světa v roce 1981 a vyráběla se do roku 1993.
Nový „dravý“ koncept byl představen v zelené barvě, která je přezdívaná Viper Green, tedy Zelená zmije, stejně jako Scirocco v roce 1976. Nový IROC je o 36mm delší a o 41mm širší, než tradiční model Golf hatchback. Důležitý je u konceptu vzhled – design. Nejdravější je přední maska, která mění dosavadní zajeté styly, tedy že automobilka pokračuje u všech svých modelů se stejným stylem. Zde je to jinak. IROC je sporťák v každém slova smyslu a věřme, že se i velká část tohoto stylu dostane i do sériové výroby.
Interiér je zatím pojat velmi koncepčně, i když už i dnes jezdí po silnicích například Honda Civic, která prakticky přešla z konceptu do sériové výroby. Jízda v konceptu by byla určitě zábavou, alespoň z pohledu interiéru. Kabina je čtyřmístná s velmi slušným zavazadlovým prostorem, který umožňuje až 300 litrů užitné plochy, který ještě může být zvětšen po sklopení zadních sedadel. Sportovní dojem podtrhují i pětibodové pásy. Přístrojová deska je zvýrazněna dvěma velkými „budíky“, které jsou osvětlené modrý světlem.
Rozměry vozu jsou odpovídají sportovnímu vzhledu, ale nezapomínají na cestující. Rozvor 2680 mm, šířka 1800 mm, délka 4240 mm a výška 1400 mm, takové jsou míry nového Volkswagenu IROC. 19´ kola trůní s pneumatikami o šíři 235 mm.
Pod kapotou najdeme mnoho technologických vymožeností VW. Převodovka DSG se dvěma spojkami, schopná řadit pod plynulou akcelerací, je už dnes známá. Objem motoru se zatím tají, ale pod kapotou je uveden charakteristický TSI motor od VW s 210 koňskými silami, který používá turbodmychadlo i kompresor, což už bylo použito u modelu Golf. Co se objeví za motory u nového Scirocca si zatím neodvažujeme tipovat, už dost nás překvapil design. Je možné, že VW vyrukuje ještě s nějakou novinkou a nebo překvapením. Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.