Světové jediný motor z dvojicí turbodmychadel pro čtyřválcový motor představil nedávno Peugeot v modelu 407, dnes rozšířil tento agregát také pro větši limuzínu 607.
Základem je vznětová čtyř-válcová 2,2 litrová jednotka HDI, ta využívá pro spodní rozsah otáček větší turbo a vyznačuje se kroutícím momentem 370N.m již v 1500 ot/min.! Druhé menší turbo se připojí až od hranice 2600 ot/min. Maximální výkon potom disponuje hodnotou 125kw/170 koní při 4000 ot/min.
Krom skvělých výkonnostních parametrů vyniká agregát také nízkou hodnotou emisních limitů – 170g/k kysličníku uhličitého.
zdroj: Peugeot
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?