Automobilka Porsche představí na autosalonu v Paříži čtyři novinky: 911 Targa 4 (S), 911 GT3 RS, Cayman a Boxster s novými motory.
Nová Targa bude představena s trvalým pohonem všech čtyři kol, prosklenou střechou a zádí rozšířenou proti standartní verzi 911 o 44 mm. Targa 4 bude disponovat motorem o výkonu 239 kW, Targa S bude vyladěná na 261 kW. Další představovanou novinkou bude GT3 RS s motorem o objemu 3,6 l dávajícím 305 kW. Porsche bude také představovat nové motory pro Boxster: 2,7 litru dává 180 kW, 273 Nm, pro Boxster S je připraven motor o objemu 3,4 litru disponující 217 kW a 340 Nm.
Foto: Porsche
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.