Seat pokračuje v expanzi nových modelů, tentokrát uvádí na trh mírně "nafouknutou" Alteu zaměřující se na prostorný interiér a velký zavazadlový prostor.
Altea XL je o 18,7 cm delší než normální model a díky tomu má prostorný interiér a velkou kapacitu kufru. Ten vzroste z původních 409 litrů na 532 litrů, při posunutí zadních sedadel o 14 cm vpřed naroste až na 635 litrů, což je nejvíce v jeho třídě. Co se týče karoserie, nejvýznamější změny se udály v zadní části auta, která více vyjadřuje rodinnou orientaci tohoto vozu.
Několik nových rysů můžete nalézt také uvnitř, např. sklápěcí stolečky na opěradle předního sedadla, větší schránka u spolujezdce a praktický zavazdlový kryt - namísto tradičního pevného odkládacího plata je v XL navinující se roleta, která se navine na jeden dotyk.
Jako důkaz, že automobilka Seat podporuje nejnovější technologie, si můžete přiobjednat přípojku pro navigační systém TomTom. Je umístěná po levé ruce řidiče a bude určena pro TomTom 710, který si budete moci objednat přímo u dealerů Seat.
Altea XL bude k dispozici se dvojicí benzínových motorů: 1,6 l dávající 102 koní nebo 2,0 l dávající 150 koní (pouze v kombinaci se šestirychlostním Tiptronicem). Pro milovníky nafty budou k dispozici tři turbodiesely:1,9 TDI se 105 koníky, 2,0 TDI naladěný na 140 nebo 170 koní (zde bude k mání za příplatek šestirychlostní DSG). Volit můžete ze tří úrovní výbav: Reference, Stylance a Sport-Up.
Již v základní výbavě Reference bude zahrnuta klimatizace, radio s MP3 s 6ti reproduktory, snímač tlaku v pneumatikách, 16'' ocelová kola, palubní počítač, elektricky ovládaná okna a mnoho dalších.
Foto: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.