Seat pokračuje v expanzi nových modelů, tentokrát uvádí na trh mírně "nafouknutou" Alteu zaměřující se na prostorný interiér a velký zavazadlový prostor.
Altea XL je o 18,7 cm delší než normální model a díky tomu má prostorný interiér a velkou kapacitu kufru. Ten vzroste z původních 409 litrů na 532 litrů, při posunutí zadních sedadel o 14 cm vpřed naroste až na 635 litrů, což je nejvíce v jeho třídě. Co se týče karoserie, nejvýznamější změny se udály v zadní části auta, která více vyjadřuje rodinnou orientaci tohoto vozu.
Několik nových rysů můžete nalézt také uvnitř, např. sklápěcí stolečky na opěradle předního sedadla, větší schránka u spolujezdce a praktický zavazdlový kryt - namísto tradičního pevného odkládacího plata je v XL navinující se roleta, která se navine na jeden dotyk.
Jako důkaz, že automobilka Seat podporuje nejnovější technologie, si můžete přiobjednat přípojku pro navigační systém TomTom. Je umístěná po levé ruce řidiče a bude určena pro TomTom 710, který si budete moci objednat přímo u dealerů Seat.
Altea XL bude k dispozici se dvojicí benzínových motorů: 1,6 l dávající 102 koní nebo 2,0 l dávající 150 koní (pouze v kombinaci se šestirychlostním Tiptronicem). Pro milovníky nafty budou k dispozici tři turbodiesely:1,9 TDI se 105 koníky, 2,0 TDI naladěný na 140 nebo 170 koní (zde bude k mání za příplatek šestirychlostní DSG). Volit můžete ze tří úrovní výbav: Reference, Stylance a Sport-Up.
Již v základní výbavě Reference bude zahrnuta klimatizace, radio s MP3 s 6ti reproduktory, snímač tlaku v pneumatikách, 16'' ocelová kola, palubní počítač, elektricky ovládaná okna a mnoho dalších.
Foto: Seat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.