Škoda Auto rozšiřuje paletu nabízených modelů o atraktivní verzi Octavia Scout, která značce otvírá prostor pro další expanzi v dynamicky rostoucím segmentu vozů pro volný čas.
Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru s velkým zavazadlovým objemem (až 1620 l) přidává více individuality a robustnosti. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.
Novinka v modelové řadě Octavia je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Vnější robustnost vozu zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními projektorovými světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
V interiéru zaujme kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo-Box, speciálně pro vůz Octavia Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
Vůz Škoda Octavia Scout si zákazníci budou moci objednat s jedním ze dvou výkonných čtyřválcových motorů. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW (150 k) a největší točivý moment 200 Nm při 3500 min-1, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW (140 k) a 320 Nm při 2600 min-1. Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Novinka používá osvědčený systém pohonu všech kol, který prokázal své přednosti již v modelu Octavia Combi 4x4. Systém pracuje s proměnným rozdělováním točivého momentu mezi koly přední a zadní nápravy podle jejich okamžitých trakčních schopností, a to prostřednictvím mezinápravové lamelové spojky Haldex.
Škoda Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.
Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.