Octavia Scout vychází z modelu Octavia Combi 4x4. K jejím trakčním schopnostem a vnitřnímu prostoru s velkým zavazadlovým objemem (až 1620 l) přidává více individuality a robustnosti. Její světlá výška je ve srovnání s klasickým modelem s pohonem pouze předních kol větší o 40 mm a oproti modelu Octavia 4x4 o 16 mm. To je základ pro ještě snazší překonávání špatných cest s vyjetými kolejemi či úseků s nezpevněným povrchem.
Novinka v modelové řadě Octavia je s délkou 4581 mm o zhruba jeden centimetr delší, 1,5 cm širší a 1,3 cm vyšší než Octavia Combi 4x4. Vnější robustnost vozu zvýrazňuje nový přední a zadní nárazník, boční ochranné lišty lakované v barvě karoserie a nástavce prahů. Vůz má standardně černé podélné střešní nosiče, pod hlavními projektorovými světlomety jsou v nárazníku integrované přední mlhovky, na prazích ozdobné lišty s nápisy Scout a na blatnících ochranné lemy. Přední i zadní část vozu chrání zespoda velký nájezdový kryt. Standardem jsou rovněž 17palcová litá kola Proteus, jejichž optimalizovaný tvar brání jejich poškození při jízdě v terénu. Záď vozu Octavia Scout zdobí nápis s označením modelu a leštěná koncovka výfuku z ušlechtilé oceli.
V interiéru zaujme kůží obšitý volant, hlavice řadicí páky a madlo parkovací brzdy. Pod přední loketní opěrkou se nalézá praktický a objemný Jumbo-Box, speciálně pro vůz Octavia Scout byly připraveny zvláštní potahové látky sedadel a pevné madlo na přístrojové desce před spolujezdcem.
Vůz Škoda Octavia Scout si zákazníci budou moci objednat s jedním ze dvou výkonných čtyřválcových motorů. Benzinový motor 2,0 FSI má výkon 110 kW (150 k) a největší točivý moment 200 Nm při 3500 min-1, turbodiesel 2,0 TDI PD disponuje 103 kW (140 k) a 320 Nm při 2600 min-1. Motor 2,0 TDI je zároveň vybaven bezúdržbovým filtrem pevných částic. Oba motory jsou spojeny s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.
Novinka používá osvědčený systém pohonu všech kol, který prokázal své přednosti již v modelu Octavia Combi 4x4. Systém pracuje s proměnným rozdělováním točivého momentu mezi koly přední a zadní nápravy podle jejich okamžitých trakčních schopností, a to prostřednictvím mezinápravové lamelové spojky Haldex.
Škoda Octavia Scout bude mít světovou výstavní premiéru letos v září na autosalonu v Paříži a na trh bude uvedena v 1. čtvrtletí roku 2007.
Zdroj: Škoda Auto