Z montážní linky závodu Škoda Auto v Kvasinách sjel dnes již 100 000. vůz Superb, v současnosti největší a nejreprezentativnější model automobilky Škoda.
Jubilejní černou limuzínu Škoda Superb vybavenou benzínovým motorem 1.8 Turbo/110 kW objednala firma Golden Telecom, jeden z významných fleetových zákazníků značky na Ukrajině. Horst Mühl, člen představenstva a.s. Škoda Auto odpovědný za oblast výroby a logistiky během slavnostního aktu prohlásil: „Rozhodnutí vyrábět vůz vyšší střední třídy přineslo značce Škoda upevnění pozice i na náročných trzích a výraznou měrou přispělo k růstu její hodnoty a prestiže. Fakt, že model Superb se úspěšně etabloval i v konkurenci luxusních značek nás utvrzuje v tom, že návrat značky Škoda do vyšší třídy byl logický a správný.“
Škoda Superb prošla po svém uvedení na trh koncem roku 2001 řadou srovnávacích testů v domácích a zahraničních motoristických médiích, kde díky své kvalitě, hospodárnosti a výhodnému poměru ceny a užitné hodnoty porazila i konkurenční vozy tradičních značek. Model Superb získal také několik významných mezinárodních ocenění. Ve Velké Británií je držitelem titulu „The Caravan Club Towcar of the Year“, Asociací skotských automobilových novinářů byl vyhlášen „Luxusním vozem roku“, stal se „Autem roku“ v Jugoslávii a na Ukrajině, „Manažerským vozem roku“ v Litvě a „Nejoblíbenějším autem roku“ v České republice. Škoda Superb získala s těsným bodovým rozdílem druhé místo v kategorii „automobily střední a vyšší střední třídy“ v rámci prestižní ankety „Zlatý volant“ nebo celkově čtvrté místo v celoevropské automobilové anketě „Auto 1“. Vůz Škoda Superb používá také prezident České republiky, Václav Klaus. Reprezentativní vůz se stejným názvem – Škoda Superb vyráběla automobilka Škoda i v letech 1934 až 1949.
Čtyřdveřová limuzína Škoda Superb, disponující mimořádným vnitřním prostorem a bohatou luxusní výbavou se od začátku srpna 2006 nabízí v modernizovaném provedení nového modelového roku 2007 s řadou designových novinek a technických změn. Cena základního modelu Superb se přitom nezměnila a činí 619 900 Kč (model Classic 2.0/85 kW), přičemž již standardní výbava obsahuje mimo jiné 16´´ kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci Climatronic, čtyři airbagy, systémy ABS+EDS s brzdovým asistentem, elektrické ovládání předních a zadních oken, tónovaná skla nebo sklopné a dělené zadní sedadlo.Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.