Včera byly oficiálně zveřejněny fotografie a parametry nového MINI Cooper a MINI Cooper S, které se budou prodávat ještě letos.
Nový model MINI má na co navazovat. Jeho předchůdce, který vyjel do světa v roce 2001, se prodalo na celém světě přes 800 000 kusů. Nový model neprošel žádnou revoluční změnou designu, pouze drobnými úpravami, přesto je na MINI téměř vše nové. "Starý" design je tak oblíbený, že by bylo škoda na něj nenavázat. MINI pouze narost na délku, Cooper o 60mm a Cooper S o 61mm.
Pod kapotou se ovšem udála veliká změna, o pohon se bude starat kompletně nový benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který dává 120 koní. MINI Cooper s ním zrychlí na stovku za 9,1s a zastaví se na maximální rychlosti 203 km/hod. O pohon Cooperu S se bude starat stejný motor, který ale bude dopovaný turbodmychadlem. 175 koní tohoto motoru jej rozpohybuje na 100 km/hod již za 7,1s a zastaví se až při 225 km/hod. V první polovině roku 2007 doplní pohonné jednotky čtyřválec o objemu 1,4 litru, který dává 95 koní a nový turbodiesel, jehož parametry zatím nebyly zveřejněny.
Standardem bude šestistupňová převodovka - buď manuální nebo automatická. U automatické verze je k dispozici také řazení pádly pod volantem. O přenos síly na vozovku se budou starat 15'' litá kola, která budou v základní výbavě u verze Cooper. Cooper S bude jezdit na 16'' litých kolech, které budou obuty do pneu 195/65 a budou používat systém Run-flat.
Video: MINI Cooper S
Nové MINI je uvnitř výrazně větší než předchozí model, velký důraz je kladen na co nejvyšší kvalitu. Lze si zvolit z daleko většího počtu barev než doposud konkrétně z 12, z toho 7 je zcela nových. Vnitřní vybavení si může každý poskládat přesně podle svých představ a udělat si tak "svoje" MINI.
Zveřejněny byly také ceny, ovšem pouze pro anglický trh: základní verze MINI One bude stát 11 595 liber, MINI Cooper 12 995 liber a MINI Cooper S bude startovat na 15 995 librách.
Vyrábět se bude nové MINI v anglickém Oxfordu, který plánuje postupně zvyšovat výrobu až na 240 000 vozů v roce 2008.
Foto: BMW Group
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?