Včera byly oficiálně zveřejněny fotografie a parametry nového MINI Cooper a MINI Cooper S, které se budou prodávat ještě letos.
Nový model MINI má na co navazovat. Jeho předchůdce, který vyjel do světa v roce 2001, se prodalo na celém světě přes 800 000 kusů. Nový model neprošel žádnou revoluční změnou designu, pouze drobnými úpravami, přesto je na MINI téměř vše nové. "Starý" design je tak oblíbený, že by bylo škoda na něj nenavázat. MINI pouze narost na délku, Cooper o 60mm a Cooper S o 61mm.
Pod kapotou se ovšem udála veliká změna, o pohon se bude starat kompletně nový benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který dává 120 koní. MINI Cooper s ním zrychlí na stovku za 9,1s a zastaví se na maximální rychlosti 203 km/hod. O pohon Cooperu S se bude starat stejný motor, který ale bude dopovaný turbodmychadlem. 175 koní tohoto motoru jej rozpohybuje na 100 km/hod již za 7,1s a zastaví se až při 225 km/hod. V první polovině roku 2007 doplní pohonné jednotky čtyřválec o objemu 1,4 litru, který dává 95 koní a nový turbodiesel, jehož parametry zatím nebyly zveřejněny.
Standardem bude šestistupňová převodovka - buď manuální nebo automatická. U automatické verze je k dispozici také řazení pádly pod volantem. O přenos síly na vozovku se budou starat 15'' litá kola, která budou v základní výbavě u verze Cooper. Cooper S bude jezdit na 16'' litých kolech, které budou obuty do pneu 195/65 a budou používat systém Run-flat.
Video: MINI Cooper S
Nové MINI je uvnitř výrazně větší než předchozí model, velký důraz je kladen na co nejvyšší kvalitu. Lze si zvolit z daleko většího počtu barev než doposud konkrétně z 12, z toho 7 je zcela nových. Vnitřní vybavení si může každý poskládat přesně podle svých představ a udělat si tak "svoje" MINI.
Zveřejněny byly také ceny, ovšem pouze pro anglický trh: základní verze MINI One bude stát 11 595 liber, MINI Cooper 12 995 liber a MINI Cooper S bude startovat na 15 995 librách.
Vyrábět se bude nové MINI v anglickém Oxfordu, který plánuje postupně zvyšovat výrobu až na 240 000 vozů v roce 2008.
Foto: BMW Group
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.