Včera byly oficiálně zveřejněny fotografie a parametry nového MINI Cooper a MINI Cooper S, které se budou prodávat ještě letos.
Nový model MINI má na co navazovat. Jeho předchůdce, který vyjel do světa v roce 2001, se prodalo na celém světě přes 800 000 kusů. Nový model neprošel žádnou revoluční změnou designu, pouze drobnými úpravami, přesto je na MINI téměř vše nové. "Starý" design je tak oblíbený, že by bylo škoda na něj nenavázat. MINI pouze narost na délku, Cooper o 60mm a Cooper S o 61mm.
Pod kapotou se ovšem udála veliká změna, o pohon se bude starat kompletně nový benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který dává 120 koní. MINI Cooper s ním zrychlí na stovku za 9,1s a zastaví se na maximální rychlosti 203 km/hod. O pohon Cooperu S se bude starat stejný motor, který ale bude dopovaný turbodmychadlem. 175 koní tohoto motoru jej rozpohybuje na 100 km/hod již za 7,1s a zastaví se až při 225 km/hod. V první polovině roku 2007 doplní pohonné jednotky čtyřválec o objemu 1,4 litru, který dává 95 koní a nový turbodiesel, jehož parametry zatím nebyly zveřejněny.
Standardem bude šestistupňová převodovka - buď manuální nebo automatická. U automatické verze je k dispozici také řazení pádly pod volantem. O přenos síly na vozovku se budou starat 15'' litá kola, která budou v základní výbavě u verze Cooper. Cooper S bude jezdit na 16'' litých kolech, které budou obuty do pneu 195/65 a budou používat systém Run-flat.
Video: MINI Cooper S
Nové MINI je uvnitř výrazně větší než předchozí model, velký důraz je kladen na co nejvyšší kvalitu. Lze si zvolit z daleko většího počtu barev než doposud konkrétně z 12, z toho 7 je zcela nových. Vnitřní vybavení si může každý poskládat přesně podle svých představ a udělat si tak "svoje" MINI.
Zveřejněny byly také ceny, ovšem pouze pro anglický trh: základní verze MINI One bude stát 11 595 liber, MINI Cooper 12 995 liber a MINI Cooper S bude startovat na 15 995 librách.
Vyrábět se bude nové MINI v anglickém Oxfordu, který plánuje postupně zvyšovat výrobu až na 240 000 vozů v roce 2008.
Foto: BMW Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.