Alespoň to tvrdí tisková zpráva od Mercedesu, ve které se uvádí, že nové CL coupé bylo už od počátku navrhováno tak, aby mohlo tímto titulem pochlubit. Již při návrhu auta bylo vše uzpůsobeno tomu, aby byl aerodynamický hluk co nejvíce potlačen a proudění vzduchu optimálně usměrněno.
Napomáhá tomu jak tvar karoserie, tak i drobné detaily jako optimalizované přední A - sloupky, tvar bočních dveří, nové připojení zpětných zrcátek ke karoserii, spěciálně navržené pryžové těsnění zadního okna nebo stěrače, které když se nepoužívají, tak sjedou níže a schovají se pod přední kapotu. K pohodě na palubě také přispívají 6 mm tlustá boční okna.
Ke změření aero akustiky vyvinuli inženýři od Mercedesu novou metodu - třímetrové parabolické zrcadlo vybavené mnoha mikrofony. Ze vzdálenosti pěti metrů pak mikrofony v ohnisku zaznamenávají hluky způsobené proudění vzduchu kolem projíždějíciho auta. Souběžně bylo také použito "klasické" měřní hluku, kdy jsou mikrofony umístěny na figuríně sedící v jedoucím automobilu. Výsledkem je úroveň hluku při 140 km/hod pouhých 66 decibelů.
Foto: Mercedes-Benz