Nové kupé CL je nejtišší auto v luxusním segmentu.
Alespoň to tvrdí tisková zpráva od Mercedesu, ve které se uvádí, že nové CL coupé bylo už od počátku navrhováno tak, aby mohlo tímto titulem pochlubit. Již při návrhu auta bylo vše uzpůsobeno tomu, aby byl aerodynamický hluk co nejvíce potlačen a proudění vzduchu optimálně usměrněno.
Napomáhá tomu jak tvar karoserie, tak i drobné detaily jako optimalizované přední A - sloupky, tvar bočních dveří, nové připojení zpětných zrcátek ke karoserii, spěciálně navržené pryžové těsnění zadního okna nebo stěrače, které když se nepoužívají, tak sjedou níže a schovají se pod přední kapotu. K pohodě na palubě také přispívají 6 mm tlustá boční okna.
Ke změření aero akustiky vyvinuli inženýři od Mercedesu novou metodu - třímetrové parabolické zrcadlo vybavené mnoha mikrofony. Ze vzdálenosti pěti metrů pak mikrofony v ohnisku zaznamenávají hluky způsobené proudění vzduchu kolem projíždějíciho auta. Souběžně bylo také použito "klasické" měřní hluku, kdy jsou mikrofony umístěny na figuríně sedící v jedoucím automobilu. Výsledkem je úroveň hluku při 140 km/hod pouhých 66 decibelů.
Foto: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.