Automobilka Bmw je známá svými výkonnými a spolehlivými motory, za které získala již mnoho ocenění. Ale zdá se že to německé značce stále nestačí a proto představila další tři nové motory!
Každá modelová řada se pyšní jedinečnými agregáty, ovšem pro „trojkovou“ řadu to platí dvojnásobně. Inženýři z Bmw pro ni připravili nový motor s označením 335i, za kterým se skrývá zážehový 3,0l s dvojicí turbodmychadel, přeplňované benzínové motory nejsou zrovna u Bmw zvykem, parametry však položí konkurenci do kolen. Díky dvojí menších turbodmychadel, každé z nich dopuje tři válce, je maximální kroutící moment 400N.m. a to již od 1.300 ot/min až do 5.000 ot/min! Vozidlo tak zrychluje naprosto plynule bez turbodíry. Maximální výkon má hodnotu 306koní, zrychlení na stovku zvládne za 5,7 vteřiny a pokračuje až k omezovači - 250km/h.
Další dva agregáty jsou moderní turbodiesely. V prvním případě se jedná o 325d se 197koňmi,z nuly na 100km/h zvládne za 7,4s a maximální rychlost 235km/h. Silnější 335d je ve skutečnosti inovovaný šestiválcový 3,0 s dvěmi turbodmychadly, 95% kroutivé síly leží již v 1.500 ot/min a od 1.750 ot/min do 4.400 ot/min máte k dispozici maximum krouťáku, tedy 580N.m.! 335d má výkon 286koní, což stačí na pokoření 100km/h za 6,2s a maximálce omezené na 250km/h. Samozřejmostí je nízká hodnota emisí CO2 s 171g/km.
zdroj: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.