Automobilka Bmw je známá svými výkonnými a spolehlivými motory, za které získala již mnoho ocenění. Ale zdá se že to německé značce stále nestačí a proto představila další tři nové motory!
Každá modelová řada se pyšní jedinečnými agregáty, ovšem pro „trojkovou“ řadu to platí dvojnásobně. Inženýři z Bmw pro ni připravili nový motor s označením 335i, za kterým se skrývá zážehový 3,0l s dvojicí turbodmychadel, přeplňované benzínové motory nejsou zrovna u Bmw zvykem, parametry však položí konkurenci do kolen. Díky dvojí menších turbodmychadel, každé z nich dopuje tři válce, je maximální kroutící moment 400N.m. a to již od 1.300 ot/min až do 5.000 ot/min! Vozidlo tak zrychluje naprosto plynule bez turbodíry. Maximální výkon má hodnotu 306koní, zrychlení na stovku zvládne za 5,7 vteřiny a pokračuje až k omezovači - 250km/h.
Další dva agregáty jsou moderní turbodiesely. V prvním případě se jedná o 325d se 197koňmi,z nuly na 100km/h zvládne za 7,4s a maximální rychlost 235km/h. Silnější 335d je ve skutečnosti inovovaný šestiválcový 3,0 s dvěmi turbodmychadly, 95% kroutivé síly leží již v 1.500 ot/min a od 1.750 ot/min do 4.400 ot/min máte k dispozici maximum krouťáku, tedy 580N.m.! 335d má výkon 286koní, což stačí na pokoření 100km/h za 6,2s a maximálce omezené na 250km/h. Samozřejmostí je nízká hodnota emisí CO2 s 171g/km.
zdroj: BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.