Fordova novátorská technologie činí tankování snadnější.
Lincoln MKS, který bude debutovat v roce 2008, bude druhým vozidlem z továren Ford Motor Company, které nebude používat klasické víčko palivové nádrže. Poprvé Ford použil tuto technologii na Fordu GT supercar.
Bezvíčkové hrdlo zůstává zavřené až do doby, kdy do něj vložíte tankovací pistoli. Po jejím vytažení se zase zavře. Pryč budou doby, kdy po tankování zapomenete zavřít hrdlo víčkem, také se zrychlí tankováni o čas, potřebný k odšroubování a opětovnému zašroubování víčka. Při poškozeném nebo ztraceném víčku se také zabrání úniku par nebo paliva. Nový systém bude jednoduchý a "user friendly".
Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.