Mercedes-Benz doručil první autobusy splňující normu Euro 5 svým zákazníkům.
Ačkoli nová emisní norma Euro 5 začne platit až na přelomu let 2008/2009, Mercedes-Benz doručil prvních 7 autobusů Mercedes-Benz Citaro, splňujících tuto normu, do běžného provozu. Pohání je turbodiesel s označením OM 906 hLA, který dává 205 kW (279 koní).
Winfried Heckt, vedoucí prodeje Mercedes-Benz Bus v Německu předal tyto autobusy Markusi Neumannovi - generálnímu řediteli dopravní společnosti Verkehrsgessellschaft Breitenbach. Dalších 90 autobusů si zároveň objednal holandský dopravce RET (Rotterdame Elektrische Tram).
Foto: Mercedes-Benz
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.