Koncem léta se na českých silnicích objeví inovovaný Ford Transit Connect, který po face-liftu přichází s novým exteriérem, novým motorem – a také s výhodnější cenou!
Connect, mladší a menší bratr legendárního Transitu, teď už na první pohled jasně potvrzuje svou rodinou příslušnost. Typická přední maska s dvěma příčnými elementy ho jednoznačně řadí mezi nejnovější členy užitkové rodiny Ford.
Nový Transit Connect nabízí také (ve verzi Tourneo GLX SWB) nárazníky v barvě karoserie, chromovanou mřížku chladiče, dvoubarevnou přístrojovou desku a nové odstíny laků včetně atraktivní béžové "Caramella". Ještě důležitější jsou však změny pod kapotou. Transit Connect totiž dostal nový motor 1.8 TDCi o výkonu 110 k a největším točivém momentu 250 / 280 Nm (při využití systému overboast), jenž je k dispozici v rozmezí 1500 – 3200 1/min. Maximální hodnotou i průběhem točivého momentu se tak nový motor řadí na samou špičku své třídy. Všechny motory budou nyní využívat vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail TDCi a splňují emise EURO 4. Oba původní motory 1.8 o výkonu 75 resp. 90 koní tedy přechodem na systém TDCi doznaly nemalých úprav, jejichž výsledkem bylo zejména výrazné zlepšení průběhu točivého momentu. Zážehové agregáty už nadále v nabídce nejsou.
Nové jsou v Connectu i některé prvky základní výbavy (pravé posuvné dveře pro Transit Connect, ABS či stropní konzola pro Tourneo Connect, čtyři airbagy a rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná zrcátka pro Tourneo LX/GLX) i výbavy na přání (např. třetí řada sedadel pro Tourneo LWB). Cena nového Fordu Transit Connect je přitom dnes výrazně atraktivnější než u původního modelu: začíná totiž již na částce 359 900,- Kč bez DPH pro dvoumístný Transit Connect Van 1.8 TDCi 75 k, a to včetně nové standardní výbavy, např. posuvných dveří na pravé straně. V ČR se Transit Connect bude prodávat jako dvoumístná dodávka s objemem nákladového prostoru až 4,4 m3 a minibus schopný komfortně přepravit až osm lidí. Zákazník si přitom bude moci vybrat mezi dvěma rozvory a třemi úrovněmi výbavy. Objednávky přijímají autorizovaní prodejci Fordu už dnes, první vozy se pak na českých silnicích objeví koncem září.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.