Koncem léta se na českých silnicích objeví inovovaný Ford Transit Connect, který po face-liftu přichází s novým exteriérem, novým motorem – a také s výhodnější cenou!
Connect, mladší a menší bratr legendárního Transitu, teď už na první pohled jasně potvrzuje svou rodinou příslušnost. Typická přední maska s dvěma příčnými elementy ho jednoznačně řadí mezi nejnovější členy užitkové rodiny Ford.
Nový Transit Connect nabízí také (ve verzi Tourneo GLX SWB) nárazníky v barvě karoserie, chromovanou mřížku chladiče, dvoubarevnou přístrojovou desku a nové odstíny laků včetně atraktivní béžové "Caramella". Ještě důležitější jsou však změny pod kapotou. Transit Connect totiž dostal nový motor 1.8 TDCi o výkonu 110 k a největším točivém momentu 250 / 280 Nm (při využití systému overboast), jenž je k dispozici v rozmezí 1500 – 3200 1/min. Maximální hodnotou i průběhem točivého momentu se tak nový motor řadí na samou špičku své třídy. Všechny motory budou nyní využívat vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail TDCi a splňují emise EURO 4. Oba původní motory 1.8 o výkonu 75 resp. 90 koní tedy přechodem na systém TDCi doznaly nemalých úprav, jejichž výsledkem bylo zejména výrazné zlepšení průběhu točivého momentu. Zážehové agregáty už nadále v nabídce nejsou.
Nové jsou v Connectu i některé prvky základní výbavy (pravé posuvné dveře pro Transit Connect, ABS či stropní konzola pro Tourneo Connect, čtyři airbagy a rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná zrcátka pro Tourneo LX/GLX) i výbavy na přání (např. třetí řada sedadel pro Tourneo LWB). Cena nového Fordu Transit Connect je přitom dnes výrazně atraktivnější než u původního modelu: začíná totiž již na částce 359 900,- Kč bez DPH pro dvoumístný Transit Connect Van 1.8 TDCi 75 k, a to včetně nové standardní výbavy, např. posuvných dveří na pravé straně. V ČR se Transit Connect bude prodávat jako dvoumístná dodávka s objemem nákladového prostoru až 4,4 m3 a minibus schopný komfortně přepravit až osm lidí. Zákazník si přitom bude moci vybrat mezi dvěma rozvory a třemi úrovněmi výbavy. Objednávky přijímají autorizovaní prodejci Fordu už dnes, první vozy se pak na českých silnicích objeví koncem září.
zdroj: Ford motor company
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.