Koncem léta se na českých silnicích objeví inovovaný Ford Transit Connect, který po face-liftu přichází s novým exteriérem, novým motorem – a také s výhodnější cenou!
Connect, mladší a menší bratr legendárního Transitu, teď už na první pohled jasně potvrzuje svou rodinou příslušnost. Typická přední maska s dvěma příčnými elementy ho jednoznačně řadí mezi nejnovější členy užitkové rodiny Ford.
Nový Transit Connect nabízí také (ve verzi Tourneo GLX SWB) nárazníky v barvě karoserie, chromovanou mřížku chladiče, dvoubarevnou přístrojovou desku a nové odstíny laků včetně atraktivní béžové "Caramella". Ještě důležitější jsou však změny pod kapotou. Transit Connect totiž dostal nový motor 1.8 TDCi o výkonu 110 k a největším točivém momentu 250 / 280 Nm (při využití systému overboast), jenž je k dispozici v rozmezí 1500 – 3200 1/min. Maximální hodnotou i průběhem točivého momentu se tak nový motor řadí na samou špičku své třídy. Všechny motory budou nyní využívat vysokotlaký systém vstřikování paliva Common Rail TDCi a splňují emise EURO 4. Oba původní motory 1.8 o výkonu 75 resp. 90 koní tedy přechodem na systém TDCi doznaly nemalých úprav, jejichž výsledkem bylo zejména výrazné zlepšení průběhu točivého momentu. Zážehové agregáty už nadále v nabídce nejsou.
Nové jsou v Connectu i některé prvky základní výbavy (pravé posuvné dveře pro Transit Connect, ABS či stropní konzola pro Tourneo Connect, čtyři airbagy a rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná zrcátka pro Tourneo LX/GLX) i výbavy na přání (např. třetí řada sedadel pro Tourneo LWB). Cena nového Fordu Transit Connect je přitom dnes výrazně atraktivnější než u původního modelu: začíná totiž již na částce 359 900,- Kč bez DPH pro dvoumístný Transit Connect Van 1.8 TDCi 75 k, a to včetně nové standardní výbavy, např. posuvných dveří na pravé straně. V ČR se Transit Connect bude prodávat jako dvoumístná dodávka s objemem nákladového prostoru až 4,4 m3 a minibus schopný komfortně přepravit až osm lidí. Zákazník si přitom bude moci vybrat mezi dvěma rozvory a třemi úrovněmi výbavy. Objednávky přijímají autorizovaní prodejci Fordu už dnes, první vozy se pak na českých silnicích objeví koncem září.
zdroj: Ford motor company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.