Automobilka zveřejnila první fotky nové generace velkého SUV - BMW X5.
Druhá generace úspěšného SUV, jehož první generace se od roku 1999 prodalo 580 000 kusů, je tady. Vyzařuje z ní více dynamiky, sportovního naturelu, elegance a exkluzivity. Nová karoserie je tužší a má optimalizovanou aerodynamiku. Nižší těžiště, vylepšený podvozek a inovovaný pohon všech kol xDrive zaručují lepší jízdní vlastnosti, které budou podporovány nově naladěnými motory a novou automatickou šestistupňovou převodovkou. Ta bude řadit rychleji a
komfortněji a její reakční doba bude až o 50% kratší než její předchůdkyně.
Interiér je zaměřený na praktičnost a funkčnost a když si objednáte třetí řadu sedadel, tak můžete převážet až sedm cestujících. Najdete zde pouze vysoce jakostní materiály, jako jediné auto v segmentu bude X5 nabízet Head-Up displej. Zavazadlový prostor bude mít v závislosti na konfiguraci sedadel 620 až 1750 litrů.
V interiéru zaujme extravagantní design řadící páky, vylepšený informační systém drive bude mít osm předvolených kláves a tím jednodušší použití a orientace v něm.
Všechny motory jsou inovované, mají větší výkon při snížené spotřebě a nižších emisích: osmiválec 4.8i: 261 kW (355 koní), 475 Nm, zrychlení na 100 km/hod: 6,5 s, maximálka 240 km/h, průměrná spotřeba 12,5 l/100 km. Šestiválcový benzín 3.0si: 200 kW (272 koní), 315 Nm, zrychlení 8,1s, maximálka 225 km/h, průměrná spotřeba 10,9 l/100 km. Pro milovníky nafty je k dispozici šestiválec 3.0d: 170 kW (231 koní), 520 Nm při 2000 až 2750 ot/min, 8,3s, 216 km/h, průměrná spotřeba 8,7 l/100 km.
Foto: BMW Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.