Automobilka zveřejnila první fotky nové generace velkého SUV - BMW X5.
Druhá generace úspěšného SUV, jehož první generace se od roku 1999 prodalo 580 000 kusů, je tady. Vyzařuje z ní více dynamiky, sportovního naturelu, elegance a exkluzivity. Nová karoserie je tužší a má optimalizovanou aerodynamiku. Nižší těžiště, vylepšený podvozek a inovovaný pohon všech kol xDrive zaručují lepší jízdní vlastnosti, které budou podporovány nově naladěnými motory a novou automatickou šestistupňovou převodovkou. Ta bude řadit rychleji a
komfortněji a její reakční doba bude až o 50% kratší než její předchůdkyně.
Interiér je zaměřený na praktičnost a funkčnost a když si objednáte třetí řadu sedadel, tak můžete převážet až sedm cestujících. Najdete zde pouze vysoce jakostní materiály, jako jediné auto v segmentu bude X5 nabízet Head-Up displej. Zavazadlový prostor bude mít v závislosti na konfiguraci sedadel 620 až 1750 litrů.
V interiéru zaujme extravagantní design řadící páky, vylepšený informační systém drive bude mít osm předvolených kláves a tím jednodušší použití a orientace v něm.
Všechny motory jsou inovované, mají větší výkon při snížené spotřebě a nižších emisích: osmiválec 4.8i: 261 kW (355 koní), 475 Nm, zrychlení na 100 km/hod: 6,5 s, maximálka 240 km/h, průměrná spotřeba 12,5 l/100 km. Šestiválcový benzín 3.0si: 200 kW (272 koní), 315 Nm, zrychlení 8,1s, maximálka 225 km/h, průměrná spotřeba 10,9 l/100 km. Pro milovníky nafty je k dispozici šestiválec 3.0d: 170 kW (231 koní), 520 Nm při 2000 až 2750 ot/min, 8,3s, 216 km/h, průměrná spotřeba 8,7 l/100 km.
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.