Automobilka zveřejnila první fotky nové generace velkého SUV - BMW X5.
Druhá generace úspěšného SUV, jehož první generace se od roku 1999 prodalo 580 000 kusů, je tady. Vyzařuje z ní více dynamiky, sportovního naturelu, elegance a exkluzivity. Nová karoserie je tužší a má optimalizovanou aerodynamiku. Nižší těžiště, vylepšený podvozek a inovovaný pohon všech kol xDrive zaručují lepší jízdní vlastnosti, které budou podporovány nově naladěnými motory a novou automatickou šestistupňovou převodovkou. Ta bude řadit rychleji a
komfortněji a její reakční doba bude až o 50% kratší než její předchůdkyně.
Interiér je zaměřený na praktičnost a funkčnost a když si objednáte třetí řadu sedadel, tak můžete převážet až sedm cestujících. Najdete zde pouze vysoce jakostní materiály, jako jediné auto v segmentu bude X5 nabízet Head-Up displej. Zavazadlový prostor bude mít v závislosti na konfiguraci sedadel 620 až 1750 litrů.
V interiéru zaujme extravagantní design řadící páky, vylepšený informační systém drive bude mít osm předvolených kláves a tím jednodušší použití a orientace v něm.
Všechny motory jsou inovované, mají větší výkon při snížené spotřebě a nižších emisích: osmiválec 4.8i: 261 kW (355 koní), 475 Nm, zrychlení na 100 km/hod: 6,5 s, maximálka 240 km/h, průměrná spotřeba 12,5 l/100 km. Šestiválcový benzín 3.0si: 200 kW (272 koní), 315 Nm, zrychlení 8,1s, maximálka 225 km/h, průměrná spotřeba 10,9 l/100 km. Pro milovníky nafty je k dispozici šestiválec 3.0d: 170 kW (231 koní), 520 Nm při 2000 až 2750 ot/min, 8,3s, 216 km/h, průměrná spotřeba 8,7 l/100 km.
Foto: BMW Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.