Není tomu dlouho co automobilka Audi představila nový model Allroad a už tu máme první úpravu od německé firmy ABT, která si od něj slibuje mimořádnou všestrannost.
Zdá se vám design nového modelu Allroad příliš konzervativní? Svěřte jej do rukou ABT Sportsline, nový přední a zadní spoiler, spolu s bočními prahovými nástavci, změní vaše vozidlo k nepoznání. Zadní část pak zdobí decentní křidélko. Asi největší parádu představují 19-ti palcová kola ABT, či 20-ti palcová s šířkou pneumatik 265/30 ZR20.
Pokud se vám ani výkon nezdá dostačující, firma ABT je specialista na úpravy řídících jednotek, díky němuž získáte vyšší výkon a kroutící moment, ale také nižší spotřebu! V případě 2,7 litrového turbodieselu se 180 koňmi v sérii, vymáčkne ABT 230 koní. Pro 3,0 litrový TDI agregát pak platí navýšení z 233k na 272k. Kroutící moment je v prvním případě o 70N.m vyšší, tedy 450N.m a v druhém případě dokonce o 100N.m. více – 550N.m.
zdroj: ABT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.