Citroën se připravuje na podzimní výstavu Paris Motor Show, konající se příští měsíc. Představí zde nový model C4 Picasso, nástupce úspěšného modelu Xsara Picasso.
Jde o kompaktní MPV, které navazuje na svého předchůdce. Rozhodně svými rozměry předčí Xsaru Picasso, která už ve flotile nových modelů chybí. Rozměry nového Picassa jsou 4,59 m délka, 1,83 m šířka a 1,66 m výška, což jej řadí někam mezi Berlingo Multispace a C8. Citroën také tvrdí, že stávající Xsara Picasso bude v prodeji ještě několik roků.
Citroën deklaruje, že se nový C4 Picasso bude pyšnit největším střešním oknem ve své třídě, stejně tak, jako i největším čelním sklem, tedy i vynikající viditelností.
C4 Picasso z počátku přijde na trh zřejmě s benzínovým 2.0 litrovým motorem o výkonu 143 koňských sil nebo 2.0 litrový Hdi dieselový agregát s výkonem 138 koňských sil s možností volby nové šestistupňové elektronické převodovky Citroën.
V nabídce bude také možnost využít zadní pneumatické pérování. Automatická 4zónová klimatizace, automatická elektronická parkovací brzda, a systém měřící parkovací prostor video obrazovku a DVD přehrávač.
Druhá a třetí řada sedadel může být složena pod podlahou aniž by se musely sundávat opěrky hlavy a tím se dosáhne zavazadlového prostoru 1951 litrů. Pokud se sklopí pouze třetí řada, vznikne i tak prostorných 576 litrů.
Zadní okno může být otevřeno odděleně. Také díky tlačítku v zavazadlovém prostoru lze snížit výšku vozu tak, aby těžké předměty bylo snadnější naložit.Foto: Citroën
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.