Citroën se připravuje na podzimní výstavu Paris Motor Show, konající se příští měsíc. Představí zde nový model C4 Picasso, nástupce úspěšného modelu Xsara Picasso.
Jde o kompaktní MPV, které navazuje na svého předchůdce. Rozhodně svými rozměry předčí Xsaru Picasso, která už ve flotile nových modelů chybí. Rozměry nového Picassa jsou 4,59 m délka, 1,83 m šířka a 1,66 m výška, což jej řadí někam mezi Berlingo Multispace a C8. Citroën také tvrdí, že stávající Xsara Picasso bude v prodeji ještě několik roků.
Citroën deklaruje, že se nový C4 Picasso bude pyšnit největším střešním oknem ve své třídě, stejně tak, jako i největším čelním sklem, tedy i vynikající viditelností.
C4 Picasso z počátku přijde na trh zřejmě s benzínovým 2.0 litrovým motorem o výkonu 143 koňských sil nebo 2.0 litrový Hdi dieselový agregát s výkonem 138 koňských sil s možností volby nové šestistupňové elektronické převodovky Citroën.
V nabídce bude také možnost využít zadní pneumatické pérování. Automatická 4zónová klimatizace, automatická elektronická parkovací brzda, a systém měřící parkovací prostor video obrazovku a DVD přehrávač.
Druhá a třetí řada sedadel může být složena pod podlahou aniž by se musely sundávat opěrky hlavy a tím se dosáhne zavazadlového prostoru 1951 litrů. Pokud se sklopí pouze třetí řada, vznikne i tak prostorných 576 litrů.
Zadní okno může být otevřeno odděleně. Také díky tlačítku v zavazadlovém prostoru lze snížit výšku vozu tak, aby těžké předměty bylo snadnější naložit.Foto: Citroën
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.