Citroën se připravuje na podzimní výstavu Paris Motor Show, konající se příští měsíc. Představí zde nový model C4 Picasso, nástupce úspěšného modelu Xsara Picasso.
Jde o kompaktní MPV, které navazuje na svého předchůdce. Rozhodně svými rozměry předčí Xsaru Picasso, která už ve flotile nových modelů chybí. Rozměry nového Picassa jsou 4,59 m délka, 1,83 m šířka a 1,66 m výška, což jej řadí někam mezi Berlingo Multispace a C8. Citroën také tvrdí, že stávající Xsara Picasso bude v prodeji ještě několik roků.
Citroën deklaruje, že se nový C4 Picasso bude pyšnit největším střešním oknem ve své třídě, stejně tak, jako i největším čelním sklem, tedy i vynikající viditelností.
C4 Picasso z počátku přijde na trh zřejmě s benzínovým 2.0 litrovým motorem o výkonu 143 koňských sil nebo 2.0 litrový Hdi dieselový agregát s výkonem 138 koňských sil s možností volby nové šestistupňové elektronické převodovky Citroën.
V nabídce bude také možnost využít zadní pneumatické pérování. Automatická 4zónová klimatizace, automatická elektronická parkovací brzda, a systém měřící parkovací prostor video obrazovku a DVD přehrávač.
Druhá a třetí řada sedadel může být složena pod podlahou aniž by se musely sundávat opěrky hlavy a tím se dosáhne zavazadlového prostoru 1951 litrů. Pokud se sklopí pouze třetí řada, vznikne i tak prostorných 576 litrů.
Zadní okno může být otevřeno odděleně. Také díky tlačítku v zavazadlovém prostoru lze snížit výšku vozu tak, aby těžké předměty bylo snadnější naložit.Foto: Citroën
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.