Audi zveřejnilo první specifikace nového modelu - Audi S3. Že by přicházela nová královna hot-hatchů?
Myslím, že fanoušci motorismu se mají na co těšit. Chystaná S3 bude opravdu stát za to - pod kapotou totiž bude burácet známý motor 2,0 TFSI, který ale bude vyladěn na 195 kW (265 koní) při 6 000 ot/min.To je nejvýše ze všech modelů koncernu VW, který tento motor nabízí např. v Golfu GTI i Octavii RS (zde je naladěn na 147 kW). Překonává i Seat Leon Cupra, ve kterém je motor vyladěn na 240 koní. Točivý momet bude vrcholit hodnotou 350 Nm.
Narozdíl od zmiňovaného Golfu GTI bude mít S3 náhon na všechny čtyři kola, na které je bude přenášet přes 6ti stupňovou manuální převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,7 s, maximální rychlost se vyšplhá k hodnotě 250 km/h, kde bude vystaven elektronický stop.
S3 bude jezdit na 18'' litých kolech, které budou obouvat pneu o rozměrech 225/40. O krocení výkonu se bude starat nový brzdový systém se 17'' brzdovými kotouči, podvozek je snížen o 25 mm. Zvenku S3 poznáte např. podle nového předního nárazníku, chromované mřížky chladiče s logem S3, hliníkových zrcátek. Ze zadu, odkud ji asi budeme vídat nejčastěji, třeba podle dvojité chromované koncovky výfuku nebo spojleru nad zadním oknem.
Pokud si budete chtít pořídit tuhle rychlonohou krasavici s červenostříbrným logem S3 na volantu, nachystejte si minimálně 35 150 Euro, za které ji pořídíte - zatím jenom v Německu.
Foto: Audi Press
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.