Audi zveřejnilo první specifikace nového modelu - Audi S3. Že by přicházela nová královna hot-hatchů?
Myslím, že fanoušci motorismu se mají na co těšit. Chystaná S3 bude opravdu stát za to - pod kapotou totiž bude burácet známý motor 2,0 TFSI, který ale bude vyladěn na 195 kW (265 koní) při 6 000 ot/min.To je nejvýše ze všech modelů koncernu VW, který tento motor nabízí např. v Golfu GTI i Octavii RS (zde je naladěn na 147 kW). Překonává i Seat Leon Cupra, ve kterém je motor vyladěn na 240 koní. Točivý momet bude vrcholit hodnotou 350 Nm.
Narozdíl od zmiňovaného Golfu GTI bude mít S3 náhon na všechny čtyři kola, na které je bude přenášet přes 6ti stupňovou manuální převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,7 s, maximální rychlost se vyšplhá k hodnotě 250 km/h, kde bude vystaven elektronický stop.
S3 bude jezdit na 18'' litých kolech, které budou obouvat pneu o rozměrech 225/40. O krocení výkonu se bude starat nový brzdový systém se 17'' brzdovými kotouči, podvozek je snížen o 25 mm. Zvenku S3 poznáte např. podle nového předního nárazníku, chromované mřížky chladiče s logem S3, hliníkových zrcátek. Ze zadu, odkud ji asi budeme vídat nejčastěji, třeba podle dvojité chromované koncovky výfuku nebo spojleru nad zadním oknem.
Pokud si budete chtít pořídit tuhle rychlonohou krasavici s červenostříbrným logem S3 na volantu, nachystejte si minimálně 35 150 Euro, za které ji pořídíte - zatím jenom v Německu.
Foto: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.