Audi zveřejnilo první specifikace nového modelu - Audi S3. Že by přicházela nová královna hot-hatchů?
Myslím, že fanoušci motorismu se mají na co těšit. Chystaná S3 bude opravdu stát za to - pod kapotou totiž bude burácet známý motor 2,0 TFSI, který ale bude vyladěn na 195 kW (265 koní) při 6 000 ot/min.To je nejvýše ze všech modelů koncernu VW, který tento motor nabízí např. v Golfu GTI i Octavii RS (zde je naladěn na 147 kW). Překonává i Seat Leon Cupra, ve kterém je motor vyladěn na 240 koní. Točivý momet bude vrcholit hodnotou 350 Nm.
Narozdíl od zmiňovaného Golfu GTI bude mít S3 náhon na všechny čtyři kola, na které je bude přenášet přes 6ti stupňovou manuální převodovku. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,7 s, maximální rychlost se vyšplhá k hodnotě 250 km/h, kde bude vystaven elektronický stop.
S3 bude jezdit na 18'' litých kolech, které budou obouvat pneu o rozměrech 225/40. O krocení výkonu se bude starat nový brzdový systém se 17'' brzdovými kotouči, podvozek je snížen o 25 mm. Zvenku S3 poznáte např. podle nového předního nárazníku, chromované mřížky chladiče s logem S3, hliníkových zrcátek. Ze zadu, odkud ji asi budeme vídat nejčastěji, třeba podle dvojité chromované koncovky výfuku nebo spojleru nad zadním oknem.
Pokud si budete chtít pořídit tuhle rychlonohou krasavici s červenostříbrným logem S3 na volantu, nachystejte si minimálně 35 150 Euro, za které ji pořídíte - zatím jenom v Německu.
Foto: Audi Press
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?