Výkon, to byla hlavní myšlenka TechArtu, německého úpravce vozů, který se tentokrát zaměřil na Porsche Cayman S a vyždímal z něj opravdu maximum, výsledkem je GT Sport.
Vyladěné Porsche si TechArt cení na 100,000eur, za tuto cenu však dostanete opravdovou zbraň! GT Sport, jak jej TechArt pojmenoval je v základu Porsche Caymen S s 3,3 litrovým boxerem byl upraven na obsah 3,8, k tomu bylo zapotřebí nové písty a kliková a vačková hřídel. Rovněž sací a výfukové potrubí bylo přizpůsobeno vyššímu výkonu. Nyní se Porsche pyšní 283kw/ 385k a točivým momentem 407N.m.
Díky motoru uprostřed a precizní rozložení hmotnosti se vozidlo chová velmi vyváženě i v extrémních situacích. Dynamiku reprezentují naměřené hodnoty o 0 na 100km/h za 4,9 vteřiny a maximální rychlost 285km/h.
Výkon dokazuje i TechArt bodykit, aerodynamické doplňky zahrnují jiný přední a zadní nárazník, prahové nástavce, čtveřici přídavných světlometů, zadní přítlačné křídlo či karbonová zpětná zrcátka. GT Sport obouvá 20-ti palcová kola s pneumatikami 235/30 ZR20 na přední nápravě a 305/25 ZR20 na zadní. Světlá výška se dá nastavit pomocí tlačítka na Normal nebo Sport se snížením o 25mm a tvrdším nastavením tlumičů. Interiér je ve znamení kůže a hliníkových doplňků s logem TechArt.
zdroj: TechArt
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.