Výkon, to byla hlavní myšlenka TechArtu, německého úpravce vozů, který se tentokrát zaměřil na Porsche Cayman S a vyždímal z něj opravdu maximum, výsledkem je GT Sport.
Vyladěné Porsche si TechArt cení na 100,000eur, za tuto cenu však dostanete opravdovou zbraň! GT Sport, jak jej TechArt pojmenoval je v základu Porsche Caymen S s 3,3 litrovým boxerem byl upraven na obsah 3,8, k tomu bylo zapotřebí nové písty a kliková a vačková hřídel. Rovněž sací a výfukové potrubí bylo přizpůsobeno vyššímu výkonu. Nyní se Porsche pyšní 283kw/ 385k a točivým momentem 407N.m.
Díky motoru uprostřed a precizní rozložení hmotnosti se vozidlo chová velmi vyváženě i v extrémních situacích. Dynamiku reprezentují naměřené hodnoty o 0 na 100km/h za 4,9 vteřiny a maximální rychlost 285km/h.
Výkon dokazuje i TechArt bodykit, aerodynamické doplňky zahrnují jiný přední a zadní nárazník, prahové nástavce, čtveřici přídavných světlometů, zadní přítlačné křídlo či karbonová zpětná zrcátka. GT Sport obouvá 20-ti palcová kola s pneumatikami 235/30 ZR20 na přední nápravě a 305/25 ZR20 na zadní. Světlá výška se dá nastavit pomocí tlačítka na Normal nebo Sport se snížením o 25mm a tvrdším nastavením tlumičů. Interiér je ve znamení kůže a hliníkových doplňků s logem TechArt.
zdroj: TechArt
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.