Nové automobily značky KIA bude navrhovat Peter Schreyer od Volkswagenu.
Kia Motors dnes oznámila, že "ulovila" Petera Schreyera, který doposud působil v koncernu Volkswagen a stojí za ním takové výtvory jako New Beetle, Audi TT, Golf IV nebo Audi allroad. Vedení automobilky jej dosadilo do pozice hlavního designera.
Schreyer (53) oficiálně začne na této pozici od 1. září a bude zodpovědný na zavádění nových vizí v souladu s hodnoty značky, která se zaměřuje na mladé zákazníky. "Výkon pana Schreyerse na poli designu mluví sám za sebe a my se těšíme na spolupráci s ním na budoucím designu automobilů Kia" řekl Euisun Chung, prezident Kia Morots Corporation.
Foto: KIA Motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.