Nové modely Volkswagen Polo přicházejí na český trh.
POLO GTI: Pro milovníky razantního stylu jízdy je určen model Polo GTI. Tento sportovně laděný kompaktní vůz s atraktivním designem a bohatou výbavou dává na první pohled najevo, že se můžete těšit na skutečný zážitek z dynamické jízdy. Prozrazuje to už nižší stavba jeho podvozku, který je posazen o 15 mm níže než u standardního Pola. V nejnovější generaci se Polo GTI může pochlubit na svou třídu výjimečným turbomotorem s mezichladičem plnicího vzduchu, podávajícím výkon 110 kW (150 k).
S pětiventilovým čtyřválcem je GTI bezkonkurenčně nejvýkonnějším modelem Polo za celých 30 let od doby, kdy první Volkswagen Polo opustil brány závodu. Agregát vyniká nejen výkonem, ale i vysokým točivým momentem, který dosahuje maxima 220 Nm při relativně nízkých otáčkách 1950 min-1. Působivé síle motoru odpovídají i jízdní parametry vozu: Polo GTI akceleruje z klidu na 100 km/h za 8,2 s a na čtvrtý převodový stupeň dokáže zrychlit z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 sekundy. Sportovní dravost vozu prozrazuje kromě jeho snížené stavby i výrazná dolů protažená maska chladiče ve tvaru V, jejíž linie pokračují v prolisech kapoty, i dozadu protažený spoiler na odtokové hraně střechy s integrovaným třetím brzdovým světlem. Vystupující podběhy kol kryjí široká 16palcová kola z lehké slitiny, opatřená pneumatikami rozměru 205/45 R16. Pětiotvorová konstrukce kol odhaluje třmeny kotoučových brzd na přední i zadní nápravě, jejichž červená barva podtrhuje sportovní temperament vozu, stejně jako černé lakování spodní linie karoserie.ářčáářCharakteru modelu odpovídá sportovně laděný podvozek sériově vybavený stabilizačním systémem ESP spolupracujícím se systémy ABS, EDS a ASR. Komfortní interiér vybavený exkluzivními sportovními sedadly s typickým kostkovaným dezénem "Interlagos" a kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy je zvýrazněn kovově lesklými doplňky výrazně sportovního charakteru včetně kovových pedálů.
"Třešničkou na dortu" mezi již tak nabroušenými modely Polo GTI bude verze Cup Edition s motorem o výkonu zvýšeným až na 180 k. Kromě silnějšího motoru jej od "běžného" GTI odlišují speciálně stylizované nárazníky "motor-sport", atraktivní 17" kola z lehké slitiny a některé další detaily.
CROSS POLO: I druhý model, nazvaný CrossPolo, je určen pro řidiče se sportovním duchem, avšak vyhraněně "lifestylově" zaměřené. V souladu s tím je laděn do stylu kompaktního SUV, čemuž odpovídá o 15 mm zvýšená světlá výška zesíleného podvozku, umožňující tomuto nástupci úspěšného modelu Polo Fun zdolávat i poměrně obtížný terén. Celkovou výšku pětidveřové karoserie vozu ještě zvětšují sériově montované podélné střešní nosiče a opticky i rozměrná litá sedmnáctipalcová kola. Zákazníci si mohou podle svého temperamentu vybrat z pěti různých motorů, tří zážehových s výkony 47 kW (64 k), 59 kW (80 k) a 77 kW (105 k) a dvou přeplňovaných vznětových agregátů s přímým vstřikem dodávajících 51 kW (70 k) a 74 kW (100 k). Všechny motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 4.
Označení Cross se podobně jako GTI nebo R váže k výjimečným modelům, které se vyznačují specifickým konstrukčním řešením i specializovanou výbavou. U modelu CrossPolo je jeho lifestylový charakter podtržen širokými bočními lištami v barvě karoserie a černým plastovým lemováním podběhů kol i spodní linie karoserie včetně sportovních nárazníků. S ním kontrastuje stříbrné lakování vnějších zpětných zrcátek a střešních nosičů i matově stříbrné orámování středního vstupního otvoru vzduchu. Kombinace černé a stříbrné barvy se opakuje i v interiéru. Čtyřramenný volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy jsou obšité kůží, sportovní sedadla s potahy ze speciálního materiálu a výplně dveří jsou v kombinaci černé se základní barvou karoserie.
POLO BLUE MOTION: BlueMotion je název do budoucnosti zaměřeného ekologického programu společnosti Volkswagen. Skrývá v sobě hlubokou symboliku. Blue (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A motion znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti. Aerodynamicky čisté vnější tvary vozu zdůrazňují sportovně dynamický charakter modelu Polo BlueMotion, jemuž odpovídají i výborné jízdní vlastnosti, podpořené použitím čtrnáctipalcových litých kol. Se sportovním vzhledem koresponduje i bohatá výbava, zahrnující například elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektro hydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s exkluzivními dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.
Prvním "dítkem" tohoto projektu je model Polo BlueMotion docilující vynikajících ekologických parametrů bez kompromisů na úkor dynamiky vozu. Jeho tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při otáčkách 4000 min-1 a má velmi plochý průběh točivého momentu s maximem 195 Nm docilovaným už při 1800 otáčkách. Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s modelem Polo 1.4 TDI, Polo BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km (při ustálené jízdě mimo město dokonce pouhých 3,2 l/100 km) a hodnoty emisí CO2 103 g/km jízdy. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI, který je už nyní v porovnání s konkurencí velmi ekonomický a ohleduplný k životnímu prostředí. ářčáářTěchto vynikajících parametrů tvůrci nového Pola BlueMotion dosáhli optimalizací vnitřních prostor motoru a použitím filtru pevných částic. Příznivý vliv má i vhodnější, delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu je běžný jízdní režim "posazen" v nižším rozsahu otáček, který odpovídá oblasti s nižší spotřebou. Svůj podíl má i dokonalé aerodynamické propracování karoserie optimalizované měřením ve větrném tunelu. Aerodynamicky čisté vnější tvary vozu zdůrazňují sportovně dynamický charakter modelu Polo BlueMotion, jemuž odpovídají i výborné jízdní vlastnosti, podpořené použitím čtrnáctipalcových litých kol. Se sportovním vzhledem koresponduje i bohatá výbava, zahrnující například elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektro hydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s exkluzivními dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.
Zdroj: Import Volkswagen Group
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.