Třikrát Volkswagen Polo - a pokaždé jinak

Michal Otruba, 1. srpna 2006, 09:15 Google+

Nové modely Volkswagen Polo přicházejí na český trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Polo Gti Cup Edition

Polo Gti Cup Edition | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

POLO GTI: Pro milovníky razantního stylu jízdy je určen model Polo GTI. Tento sportovně laděný kompaktní vůz s atraktivním designem a bohatou výbavou dává na první pohled najevo, že se můžete těšit na skutečný zážitek z dynamické jízdy. Prozrazuje to už nižší stavba jeho podvozku, který je posazen o 15 mm níže než u standardního Pola. V nejnovější generaci se Polo GTI může pochlubit na svou třídu výjimečným turbomotorem s mezichladičem plnicího vzduchu, podávajícím výkon 110 kW (150 k).

S pětiventilovým čtyřválcem je GTI bezkonkurenčně nejvýkonnějším modelem Polo za celých 30 let od doby, kdy první Volkswagen Polo opustil brány závodu. Agregát vyniká nejen výkonem, ale i vysokým točivým momentem, který dosahuje maxima 220 Nm při relativně nízkých otáčkách 1950 min-1. Působivé síle motoru odpovídají i jízdní parametry vozu: Polo GTI akceleruje z klidu na 100 km/h za 8,2 s a na čtvrtý převodový stupeň dokáže zrychlit z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 sekundy. Sportovní dravost vozu prozrazuje kromě jeho snížené stavby i výrazná dolů protažená maska chladiče ve tvaru V, jejíž linie pokračují v prolisech kapoty, i dozadu protažený spoiler na odtokové hraně střechy s integrovaným třetím brzdovým světlem. Vystupující podběhy kol kryjí široká 16palcová kola z lehké slitiny, opatřená pneumatikami rozměru 205/45 R16. Pětiotvorová konstrukce kol odhaluje třmeny kotoučových brzd na přední i zadní nápravě, jejichž červená barva podtrhuje sportovní temperament vozu, stejně jako černé lakování spodní linie karoserie.ářčáářCharakteru modelu odpovídá sportovně laděný podvozek sériově vybavený stabilizačním systémem ESP spolupracujícím se systémy ABS, EDS a ASR. Komfortní interiér vybavený exkluzivními sportovními sedadly s typickým kostkovaným dezénem "Interlagos" a kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy je zvýrazněn kovově lesklými doplňky výrazně sportovního charakteru včetně kovových pedálů.

"Třešničkou na dortu" mezi již tak nabroušenými modely Polo GTI bude verze Cup Edition s motorem o výkonu zvýšeným až na 180 k. Kromě silnějšího motoru jej od "běžného" GTI odlišují speciálně stylizované nárazníky "motor-sport", atraktivní 17" kola z lehké slitiny a některé další detaily.

CROSS POLO: I druhý model, nazvaný CrossPolo, je určen pro řidiče se sportovním duchem, avšak vyhraněně "lifestylově" zaměřené. V souladu s tím je laděn do stylu kompaktního SUV, čemuž odpovídá o 15 mm zvýšená světlá výška zesíleného podvozku, umožňující tomuto nástupci úspěšného modelu Polo Fun zdolávat i poměrně obtížný terén. Celkovou výšku pětidveřové karoserie vozu ještě zvětšují sériově montované podélné střešní nosiče a opticky i rozměrná litá sedmnáctipalcová kola. Zákazníci si mohou podle svého temperamentu vybrat z pěti různých motorů, tří zážehových s výkony 47 kW (64 k), 59 kW (80 k) a 77 kW (105 k) a dvou přeplňovaných vznětových agregátů s přímým vstřikem dodávajících 51 kW (70 k) a 74 kW (100 k). Všechny motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 4.

Označení Cross se podobně jako GTI nebo R váže k výjimečným modelům, které se vyznačují specifickým konstrukčním řešením i specializovanou výbavou. U modelu CrossPolo je jeho lifestylový charakter podtržen širokými bočními lištami v barvě karoserie a černým plastovým lemováním podběhů kol i spodní linie karoserie včetně sportovních nárazníků. S ním kontrastuje stříbrné lakování vnějších zpětných zrcátek a střešních nosičů i matově stříbrné orámování středního vstupního otvoru vzduchu. Kombinace černé a stříbrné barvy se opakuje i v interiéru. Čtyřramenný volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy jsou obšité kůží, sportovní sedadla s potahy ze speciálního materiálu a výplně dveří jsou v kombinaci černé se základní barvou karoserie.

POLO BLUE MOTION: BlueMotion je název do budoucnosti zaměřeného ekologického programu společnosti Volkswagen. Skrývá v sobě hlubokou symboliku. Blue (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A motion znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti. Aerodynamicky čisté vnější tvary vozu zdůrazňují sportovně dynamický charakter modelu Polo BlueMotion, jemuž odpovídají i výborné jízdní vlastnosti, podpořené použitím čtrnáctipalcových litých kol. Se sportovním vzhledem koresponduje i bohatá výbava, zahrnující například elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektro hydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s exkluzivními dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.

Prvním "dítkem" tohoto projektu je model Polo BlueMotion docilující vynikajících ekologických parametrů bez kompromisů na úkor dynamiky vozu. Jeho tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při otáčkách 4000 min-1 a má velmi plochý průběh točivého momentu s maximem 195 Nm docilovaným už při 1800 otáčkách. Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s modelem Polo 1.4 TDI, Polo BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km (při ustálené jízdě mimo město dokonce pouhých 3,2 l/100 km) a hodnoty emisí CO2 103 g/km jízdy. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI, který je už nyní v porovnání s konkurencí velmi ekonomický a ohleduplný k životnímu prostředí. ářčáářTěchto vynikajících parametrů tvůrci nového Pola BlueMotion dosáhli optimalizací vnitřních prostor motoru a použitím filtru pevných částic. Příznivý vliv má i vhodnější, delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu je běžný jízdní režim "posazen" v nižším rozsahu otáček, který odpovídá oblasti s nižší spotřebou. Svůj podíl má i dokonalé aerodynamické propracování karoserie optimalizované měřením ve větrném tunelu.
Aerodynamicky čisté vnější tvary vozu zdůrazňují sportovně dynamický charakter modelu Polo BlueMotion, jemuž odpovídají i výborné jízdní vlastnosti, podpořené použitím čtrnáctipalcových litých kol. Se sportovním vzhledem koresponduje i bohatá výbava, zahrnující například elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektro hydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s exkluzivními dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.

Zdroj: Import Volkswagen Group

Vytisknout

Diskuze: Třikrát Volkswagen Polo - a pokaždé jinak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Grande Punto

Fiatu se finančně daří

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud