Nové modely Volkswagen Polo přicházejí na český trh.
POLO GTI: Pro milovníky razantního stylu jízdy je určen model Polo GTI. Tento sportovně laděný kompaktní vůz s atraktivním designem a bohatou výbavou dává na první pohled najevo, že se můžete těšit na skutečný zážitek z dynamické jízdy. Prozrazuje to už nižší stavba jeho podvozku, který je posazen o 15 mm níže než u standardního Pola. V nejnovější generaci se Polo GTI může pochlubit na svou třídu výjimečným turbomotorem s mezichladičem plnicího vzduchu, podávajícím výkon 110 kW (150 k).
S pětiventilovým čtyřválcem je GTI bezkonkurenčně nejvýkonnějším modelem Polo za celých 30 let od doby, kdy první Volkswagen Polo opustil brány závodu. Agregát vyniká nejen výkonem, ale i vysokým točivým momentem, který dosahuje maxima 220 Nm při relativně nízkých otáčkách 1950 min-1. Působivé síle motoru odpovídají i jízdní parametry vozu: Polo GTI akceleruje z klidu na 100 km/h za 8,2 s a na čtvrtý převodový stupeň dokáže zrychlit z 80 km/h na 120 km/h za 7,5 sekundy. Sportovní dravost vozu prozrazuje kromě jeho snížené stavby i výrazná dolů protažená maska chladiče ve tvaru V, jejíž linie pokračují v prolisech kapoty, i dozadu protažený spoiler na odtokové hraně střechy s integrovaným třetím brzdovým světlem. Vystupující podběhy kol kryjí široká 16palcová kola z lehké slitiny, opatřená pneumatikami rozměru 205/45 R16. Pětiotvorová konstrukce kol odhaluje třmeny kotoučových brzd na přední i zadní nápravě, jejichž červená barva podtrhuje sportovní temperament vozu, stejně jako černé lakování spodní linie karoserie.ářčáářCharakteru modelu odpovídá sportovně laděný podvozek sériově vybavený stabilizačním systémem ESP spolupracujícím se systémy ABS, EDS a ASR. Komfortní interiér vybavený exkluzivními sportovními sedadly s typickým kostkovaným dezénem "Interlagos" a kůží obšitým tříramenným sportovním volantem, hlavicí řadicí páky a madlem ruční brzdy je zvýrazněn kovově lesklými doplňky výrazně sportovního charakteru včetně kovových pedálů.
"Třešničkou na dortu" mezi již tak nabroušenými modely Polo GTI bude verze Cup Edition s motorem o výkonu zvýšeným až na 180 k. Kromě silnějšího motoru jej od "běžného" GTI odlišují speciálně stylizované nárazníky "motor-sport", atraktivní 17" kola z lehké slitiny a některé další detaily.
CROSS POLO: I druhý model, nazvaný CrossPolo, je určen pro řidiče se sportovním duchem, avšak vyhraněně "lifestylově" zaměřené. V souladu s tím je laděn do stylu kompaktního SUV, čemuž odpovídá o 15 mm zvýšená světlá výška zesíleného podvozku, umožňující tomuto nástupci úspěšného modelu Polo Fun zdolávat i poměrně obtížný terén. Celkovou výšku pětidveřové karoserie vozu ještě zvětšují sériově montované podélné střešní nosiče a opticky i rozměrná litá sedmnáctipalcová kola. Zákazníci si mohou podle svého temperamentu vybrat z pěti různých motorů, tří zážehových s výkony 47 kW (64 k), 59 kW (80 k) a 77 kW (105 k) a dvou přeplňovaných vznětových agregátů s přímým vstřikem dodávajících 51 kW (70 k) a 74 kW (100 k). Všechny motory samozřejmě splňují emisní normu Euro 4.
Označení Cross se podobně jako GTI nebo R váže k výjimečným modelům, které se vyznačují specifickým konstrukčním řešením i specializovanou výbavou. U modelu CrossPolo je jeho lifestylový charakter podtržen širokými bočními lištami v barvě karoserie a černým plastovým lemováním podběhů kol i spodní linie karoserie včetně sportovních nárazníků. S ním kontrastuje stříbrné lakování vnějších zpětných zrcátek a střešních nosičů i matově stříbrné orámování středního vstupního otvoru vzduchu. Kombinace černé a stříbrné barvy se opakuje i v interiéru. Čtyřramenný volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy jsou obšité kůží, sportovní sedadla s potahy ze speciálního materiálu a výplně dveří jsou v kombinaci černé se základní barvou karoserie.
POLO BLUE MOTION: BlueMotion je název do budoucnosti zaměřeného ekologického programu společnosti Volkswagen. Skrývá v sobě hlubokou symboliku. Blue (modrá) je barvou značky Volkswagen a je také barvou dvou z hlavních přírodních elementů, vody a vzduchu. A motion znamená pohyb nebo impuls, samozřejmě směřující vpřed do budoucnosti. Aerodynamicky čisté vnější tvary vozu zdůrazňují sportovně dynamický charakter modelu Polo BlueMotion, jemuž odpovídají i výborné jízdní vlastnosti, podpořené použitím čtrnáctipalcových litých kol. Se sportovním vzhledem koresponduje i bohatá výbava, zahrnující například elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektro hydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s exkluzivními dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.
Prvním "dítkem" tohoto projektu je model Polo BlueMotion docilující vynikajících ekologických parametrů bez kompromisů na úkor dynamiky vozu. Jeho tříválcový přeplňovaný vznětový motor TDI o objemu 1422 cm3 dává výkon 59 kW (80 k) při otáčkách 4000 min-1 a má velmi plochý průběh točivého momentu s maximem 195 Nm docilovaným už při 1800 otáčkách. Polo BlueMotion s ním dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 12,8 s a pokračovat až na maximální rychlost 176 km/h. Výkonové parametry jsou tedy téměř shodné s modelem Polo 1.4 TDI, Polo BlueMotion však dosahuje průměrné spotřeby jen 3,9 l/100 km (při ustálené jízdě mimo město dokonce pouhých 3,2 l/100 km) a hodnoty emisí CO2 103 g/km jízdy. To je o 0,5 l/100 km a o 16 g/km méně než u modelu Polo 1.4 TDI, který je už nyní v porovnání s konkurencí velmi ekonomický a ohleduplný k životnímu prostředí. ářčáářTěchto vynikajících parametrů tvůrci nového Pola BlueMotion dosáhli optimalizací vnitřních prostor motoru a použitím filtru pevných částic. Příznivý vliv má i vhodnější, delší odstupňování pětistupňové manuální převodovky. Díky tomu je běžný jízdní režim "posazen" v nižším rozsahu otáček, který odpovídá oblasti s nižší spotřebou. Svůj podíl má i dokonalé aerodynamické propracování karoserie optimalizované měřením ve větrném tunelu. Aerodynamicky čisté vnější tvary vozu zdůrazňují sportovně dynamický charakter modelu Polo BlueMotion, jemuž odpovídají i výborné jízdní vlastnosti, podpořené použitím čtrnáctipalcových litých kol. Se sportovním vzhledem koresponduje i bohatá výbava, zahrnující například elektrické ovládání předních oken, palubní počítač, multifunkční displej, elektro hydraulický posilovač řízení a sportovní sedadla s exkluzivními dvoubarevnými potahy. Bezpečnost zajišťuje systém ABS s elektronickým brzdovým asistentem a přední i boční airbagy.
Zdroj: Import Volkswagen Group
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?