Italská automobilka Fiat se v posledních letech topila v červených číslech, to ovšem neplatí pro toto čtvrtletí, díky Grande Puntu je Turínská značka opět na koni a doufejme, že to tak zůstane.
Italskému strojírenskému koncernu Fiat se podařilo ve druhém čtvrtletí tohoto roku zvýšit čistý zisk o více než polovinu na 280 miliónů Eur. Velkou zásluhu na tom má především automobilová divize Fiat Auto, která se tak definitivně dostává z červených čísel. O tyto výsledky se významně zasloužila loňská novinka Fiat Grande Punto, který je jedním z nejprodávanějších vozů v Evropě.
poskytovat úvěry na nákup automobilů a další finanční služby. Od nového podniku Fiat Auto Financial Servicessi výkonný šéf koncernu Sergio Marchionne slibuje upevnění pozice automobilky na evropském trhu. Fiatu se podařilo navýšit svůj podíl na evropském trhu z loňských 6,6 % na letošních 7,9 %.
Fiat Auto současně pokračuje v expanzi na východní trhy. Ruská firma Severstal rozšíří současnou výrobu modelů Fiat Albea a Fiat Palio také o letošní novinku Fiat Ducato. Část celkové roční produkce 75 tisíc užitkových vozů je určena pro ruský trh, zbytek pro trhy zemí bývalé SSSR.
zdroj: Fiat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.