Současná generace Volkswagenu Passat je na českém trhu od března loňského roku. V říjnu 2005 byla nabídka doplněna o praktickou a elegantní verzi Variant (kombi).
V současné době činí podíl Variantů na celkových prodejích 60 %. Z bohaté nabídky zážehových a vznětových motorů je největší zájem o motory 2.0 TDI/140 k, jejichž podíl činí 70 %.
Volkswagen Passat patří ke stálicím českého automobilového trhu a samotné značky Volkswagen. Od zahájení činnosti importéra Volkswagen v roce 1991 patří k jeho nejúspěšnějším modelům, za uplynulých 15 let se u nás prodalo více než 26 tisíc Passatů, nyní již ve své šesté generaci.
V současné době může zákazník vybírat z 37 verzí v provedení limuzína a Variant, jejichž výkonová škála motorů sahá od 102 až po 250 koní. K dispozici jsou i verze s pohonem všech kol 4Motion a automatickými převodovkami DSG a Tiptronic.
V průběhu uplynulých 33 let se Passat stal synonymem automobilového vývoje, ztělesněním všeho pozitivního v respektovaném označení "Made in Germany". Passat patří ke špičce své třídy ve všech ohledech - vyniká svojí velikostí, vyspělými technologiemi, bezpečnostní výbavou, kvalitou zpracování, využitím ušlechtilých materiálů. V provedení limuzína je dlouhý 4,77 m, široký 1,82 m a vysoký 1,47 m. Rozvor činí 2,71 m, zavazadlový prostor má maximální objem 485 litrů.
Passat je sériově, případně na přání vybaven celou řadou nejpokročilejších technických řešení a technologií, např. elektromechanickou parkovací brzdou, která se ovládá tlačítkem umístěným v přístrojové desce, systémem ovládání bez klíčků KESSY, radarovým adaptivním tempomatem, špičkovým hands-free telefonním systémem s rozhraním Bluetooth, které umožňuje bezdrátové spojení telefonu se systémy vozu, audiosystémy s DVD navigačním systémem atd.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.