Současná generace Volkswagenu Passat je na českém trhu od března loňského roku. V říjnu 2005 byla nabídka doplněna o praktickou a elegantní verzi Variant (kombi).
V současné době činí podíl Variantů na celkových prodejích 60 %. Z bohaté nabídky zážehových a vznětových motorů je největší zájem o motory 2.0 TDI/140 k, jejichž podíl činí 70 %.
Volkswagen Passat patří ke stálicím českého automobilového trhu a samotné značky Volkswagen. Od zahájení činnosti importéra Volkswagen v roce 1991 patří k jeho nejúspěšnějším modelům, za uplynulých 15 let se u nás prodalo více než 26 tisíc Passatů, nyní již ve své šesté generaci.
V současné době může zákazník vybírat z 37 verzí v provedení limuzína a Variant, jejichž výkonová škála motorů sahá od 102 až po 250 koní. K dispozici jsou i verze s pohonem všech kol 4Motion a automatickými převodovkami DSG a Tiptronic.
V průběhu uplynulých 33 let se Passat stal synonymem automobilového vývoje, ztělesněním všeho pozitivního v respektovaném označení "Made in Germany". Passat patří ke špičce své třídy ve všech ohledech - vyniká svojí velikostí, vyspělými technologiemi, bezpečnostní výbavou, kvalitou zpracování, využitím ušlechtilých materiálů. V provedení limuzína je dlouhý 4,77 m, široký 1,82 m a vysoký 1,47 m. Rozvor činí 2,71 m, zavazadlový prostor má maximální objem 485 litrů.
Passat je sériově, případně na přání vybaven celou řadou nejpokročilejších technických řešení a technologií, např. elektromechanickou parkovací brzdou, která se ovládá tlačítkem umístěným v přístrojové desce, systémem ovládání bez klíčků KESSY, radarovým adaptivním tempomatem, špičkovým hands-free telefonním systémem s rozhraním Bluetooth, které umožňuje bezdrátové spojení telefonu se systémy vozu, audiosystémy s DVD navigačním systémem atd.
zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.