Současná generace Volkswagenu Passat je na českém trhu od března loňského roku. V říjnu 2005 byla nabídka doplněna o praktickou a elegantní verzi Variant (kombi).
V současné době činí podíl Variantů na celkových prodejích 60 %. Z bohaté nabídky zážehových a vznětových motorů je největší zájem o motory 2.0 TDI/140 k, jejichž podíl činí 70 %.
Volkswagen Passat patří ke stálicím českého automobilového trhu a samotné značky Volkswagen. Od zahájení činnosti importéra Volkswagen v roce 1991 patří k jeho nejúspěšnějším modelům, za uplynulých 15 let se u nás prodalo více než 26 tisíc Passatů, nyní již ve své šesté generaci.
V současné době může zákazník vybírat z 37 verzí v provedení limuzína a Variant, jejichž výkonová škála motorů sahá od 102 až po 250 koní. K dispozici jsou i verze s pohonem všech kol 4Motion a automatickými převodovkami DSG a Tiptronic.
V průběhu uplynulých 33 let se Passat stal synonymem automobilového vývoje, ztělesněním všeho pozitivního v respektovaném označení "Made in Germany". Passat patří ke špičce své třídy ve všech ohledech - vyniká svojí velikostí, vyspělými technologiemi, bezpečnostní výbavou, kvalitou zpracování, využitím ušlechtilých materiálů. V provedení limuzína je dlouhý 4,77 m, široký 1,82 m a vysoký 1,47 m. Rozvor činí 2,71 m, zavazadlový prostor má maximální objem 485 litrů.
Passat je sériově, případně na přání vybaven celou řadou nejpokročilejších technických řešení a technologií, např. elektromechanickou parkovací brzdou, která se ovládá tlačítkem umístěným v přístrojové desce, systémem ovládání bez klíčků KESSY, radarovým adaptivním tempomatem, špičkovým hands-free telefonním systémem s rozhraním Bluetooth, které umožňuje bezdrátové spojení telefonu se systémy vozu, audiosystémy s DVD navigačním systémem atd.
zdroj: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.