Nový kompaktní SUV model značky Volkswagen se bude jmenovat Tiguan. Nejen vůz sám, ale i způsob jeho pojmenování je odvážným krokem do nového terénu.
Jméno vybralo v anketě 350 000 čtenářů publikací AutoBild group z deseti zemí! Menší bratr Touarega se bude vyrábět ve Wolfsburgu a na trh vyrazí v roce 2008.
Tato jedinečná událost demonstruje otevřenost, k níž se Volkswagen hlásí,“ řekl k tomu Dr. Wolfgang Bernhard, předseda představenstva značky Volkswagen. „Oslovili jsme trh jasnou výzvou a potenciální zákazníci nám pomohli zvolit jméno Tiguan. Pozitivní reakce potvrdila správnost našeho přístupu.“
Jméno Tiguan vybrali spolu s dalšími pracovníci marketingu značky Volkswagenu. Čtenáři publikací AutoBild group z nich vybírali své favority a odezva byla přímo ohromující - do volby se zapojilo více než 350 000 čtenářů, z nichž drtivá většina hlasovala pro název Tiguan.
Tiguan přináší přechod od filosofie velmi úspěšného Touaregu k novému segmentu kompaktních SUV (Sport Utility Vehicle, sportovní užitkový vůz nebo spíše vůz pro volný čas), který se v posledních letech velmi úspěšně rozrůstá. Exotické názvy se neodmyslitelně spojují s cestováním, dobrodružstvím a pořádnou dávkou adrenalinu. A právě takový je Tiguan - díky své koncepci založené na jízdní dynamice a vysokém komfortu je nový model stejně tak vhodný pro městský provoz jako pro zvládání drsného terénu po cestách-necestách, čímž poskytuje svému řidiči absolutní volnost. První předzvěstí nového SUV od společnosti Volkswagen bylo představení studie Concept A na počátku tohoto roku.
zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.