Nový kompaktní SUV model značky Volkswagen se bude jmenovat Tiguan. Nejen vůz sám, ale i způsob jeho pojmenování je odvážným krokem do nového terénu.
Jméno vybralo v anketě 350 000 čtenářů publikací AutoBild group z deseti zemí! Menší bratr Touarega se bude vyrábět ve Wolfsburgu a na trh vyrazí v roce 2008.
Tato jedinečná událost demonstruje otevřenost, k níž se Volkswagen hlásí,“ řekl k tomu Dr. Wolfgang Bernhard, předseda představenstva značky Volkswagen. „Oslovili jsme trh jasnou výzvou a potenciální zákazníci nám pomohli zvolit jméno Tiguan. Pozitivní reakce potvrdila správnost našeho přístupu.“
Jméno Tiguan vybrali spolu s dalšími pracovníci marketingu značky Volkswagenu. Čtenáři publikací AutoBild group z nich vybírali své favority a odezva byla přímo ohromující - do volby se zapojilo více než 350 000 čtenářů, z nichž drtivá většina hlasovala pro název Tiguan.
Tiguan přináší přechod od filosofie velmi úspěšného Touaregu k novému segmentu kompaktních SUV (Sport Utility Vehicle, sportovní užitkový vůz nebo spíše vůz pro volný čas), který se v posledních letech velmi úspěšně rozrůstá. Exotické názvy se neodmyslitelně spojují s cestováním, dobrodružstvím a pořádnou dávkou adrenalinu. A právě takový je Tiguan - díky své koncepci založené na jízdní dynamice a vysokém komfortu je nový model stejně tak vhodný pro městský provoz jako pro zvládání drsného terénu po cestách-necestách, čímž poskytuje svému řidiči absolutní volnost. První předzvěstí nového SUV od společnosti Volkswagen bylo představení studie Concept A na počátku tohoto roku.
zdroj: Volkswagen
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.