Nový kompaktní SUV model značky Volkswagen se bude jmenovat Tiguan. Nejen vůz sám, ale i způsob jeho pojmenování je odvážným krokem do nového terénu.
Jméno vybralo v anketě 350 000 čtenářů publikací AutoBild group z deseti zemí! Menší bratr Touarega se bude vyrábět ve Wolfsburgu a na trh vyrazí v roce 2008.
Tato jedinečná událost demonstruje otevřenost, k níž se Volkswagen hlásí,“ řekl k tomu Dr. Wolfgang Bernhard, předseda představenstva značky Volkswagen. „Oslovili jsme trh jasnou výzvou a potenciální zákazníci nám pomohli zvolit jméno Tiguan. Pozitivní reakce potvrdila správnost našeho přístupu.“
Jméno Tiguan vybrali spolu s dalšími pracovníci marketingu značky Volkswagenu. Čtenáři publikací AutoBild group z nich vybírali své favority a odezva byla přímo ohromující - do volby se zapojilo více než 350 000 čtenářů, z nichž drtivá většina hlasovala pro název Tiguan.
Tiguan přináší přechod od filosofie velmi úspěšného Touaregu k novému segmentu kompaktních SUV (Sport Utility Vehicle, sportovní užitkový vůz nebo spíše vůz pro volný čas), který se v posledních letech velmi úspěšně rozrůstá. Exotické názvy se neodmyslitelně spojují s cestováním, dobrodružstvím a pořádnou dávkou adrenalinu. A právě takový je Tiguan - díky své koncepci založené na jízdní dynamice a vysokém komfortu je nový model stejně tak vhodný pro městský provoz jako pro zvládání drsného terénu po cestách-necestách, čímž poskytuje svému řidiči absolutní volnost. První předzvěstí nového SUV od společnosti Volkswagen bylo představení studie Concept A na počátku tohoto roku.
zdroj: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.