Mercedes-Benz CLS a Brabus, spojením těchto dvou názvů získáte ten nejrychlejší sedan na světě s označením „Rocket“ neboli Raketa, což přesně vystihuje s kým máte tu čest.
Mercedes CLS Brabus je opravdová raketa, k zrychlení z 0 na 100km/h mu stačí 4,0 vteřiny a dvoustovku zvládá za 10,5s a třístovku za 29,5s! Tou nejlepší hodnotou je ovšem maximální rychlost, ta je sice omezena na „slušných“ 350km/h, ale Raketa dosáhla na italském okruhu Nardo 362,4km/h.
Ptáte se co je proboha pod kapotou? Brabus použil na dvakrát přeplňovaný 6,0 V12 z posledního modelu S klasse, objem pak zvýšil na 6.233ccm, poupravil klikovou hřídel, vačkovou hřídel, písty a vrtání. Navíc pozměnil sací a výfukové potrubí. Původní turbodmychadla vyměnila za větší, přeprogramovala řídící jednotku a výsledkem je 537kw/730 koní! To vše při zachování emisních limitů Euro4 a německých norem TUV. Nejvyšší točivý moment 1.320N.m je pro jistotu omezen na 1.100N.m, dostupný již v 2.100ot/min.
Výkon je přenášen přes 5-ti stupňový automat a upravený diferenciál. Aby jste na silnicích toto monstrum uřídili, pomohl Brabusu známý úpravce Bilstein, podvozek je nyní plně nastavitelný v šesti módech. O následné zastavení se starají keramické kotouče o velikosti 375mm s pomocí pneumatik Yokohama 285/30 ZR19 vzadu a 255/35 ZR19 vpředu, z toho vyplývá, že Brabus Rocket obouvá 19-ti palcová kola, která autu sluší stejně jako agresivnější bodykit a spousty doplňků v interiéru. Pokud se vám Brabus Rocket líbí, budete muset sáhnout hluboko do kapsy, v přepočtu vyjde na 10mil kč.
zdroj: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.