Mercedes-Benz CLS a Brabus, spojením těchto dvou názvů získáte ten nejrychlejší sedan na světě s označením „Rocket“ neboli Raketa, což přesně vystihuje s kým máte tu čest.
Mercedes CLS Brabus je opravdová raketa, k zrychlení z 0 na 100km/h mu stačí 4,0 vteřiny a dvoustovku zvládá za 10,5s a třístovku za 29,5s! Tou nejlepší hodnotou je ovšem maximální rychlost, ta je sice omezena na „slušných“ 350km/h, ale Raketa dosáhla na italském okruhu Nardo 362,4km/h.
Ptáte se co je proboha pod kapotou? Brabus použil na dvakrát přeplňovaný 6,0 V12 z posledního modelu S klasse, objem pak zvýšil na 6.233ccm, poupravil klikovou hřídel, vačkovou hřídel, písty a vrtání. Navíc pozměnil sací a výfukové potrubí. Původní turbodmychadla vyměnila za větší, přeprogramovala řídící jednotku a výsledkem je 537kw/730 koní! To vše při zachování emisních limitů Euro4 a německých norem TUV. Nejvyšší točivý moment 1.320N.m je pro jistotu omezen na 1.100N.m, dostupný již v 2.100ot/min.
Výkon je přenášen přes 5-ti stupňový automat a upravený diferenciál. Aby jste na silnicích toto monstrum uřídili, pomohl Brabusu známý úpravce Bilstein, podvozek je nyní plně nastavitelný v šesti módech. O následné zastavení se starají keramické kotouče o velikosti 375mm s pomocí pneumatik Yokohama 285/30 ZR19 vzadu a 255/35 ZR19 vpředu, z toho vyplývá, že Brabus Rocket obouvá 19-ti palcová kola, která autu sluší stejně jako agresivnější bodykit a spousty doplňků v interiéru. Pokud se vám Brabus Rocket líbí, budete muset sáhnout hluboko do kapsy, v přepočtu vyjde na 10mil kč.
zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.