Mercedes-Benz CLS a Brabus, spojením těchto dvou názvů získáte ten nejrychlejší sedan na světě s označením „Rocket“ neboli Raketa, což přesně vystihuje s kým máte tu čest.
Mercedes CLS Brabus je opravdová raketa, k zrychlení z 0 na 100km/h mu stačí 4,0 vteřiny a dvoustovku zvládá za 10,5s a třístovku za 29,5s! Tou nejlepší hodnotou je ovšem maximální rychlost, ta je sice omezena na „slušných“ 350km/h, ale Raketa dosáhla na italském okruhu Nardo 362,4km/h.
Ptáte se co je proboha pod kapotou? Brabus použil na dvakrát přeplňovaný 6,0 V12 z posledního modelu S klasse, objem pak zvýšil na 6.233ccm, poupravil klikovou hřídel, vačkovou hřídel, písty a vrtání. Navíc pozměnil sací a výfukové potrubí. Původní turbodmychadla vyměnila za větší, přeprogramovala řídící jednotku a výsledkem je 537kw/730 koní! To vše při zachování emisních limitů Euro4 a německých norem TUV. Nejvyšší točivý moment 1.320N.m je pro jistotu omezen na 1.100N.m, dostupný již v 2.100ot/min.
Výkon je přenášen přes 5-ti stupňový automat a upravený diferenciál. Aby jste na silnicích toto monstrum uřídili, pomohl Brabusu známý úpravce Bilstein, podvozek je nyní plně nastavitelný v šesti módech. O následné zastavení se starají keramické kotouče o velikosti 375mm s pomocí pneumatik Yokohama 285/30 ZR19 vzadu a 255/35 ZR19 vpředu, z toho vyplývá, že Brabus Rocket obouvá 19-ti palcová kola, která autu sluší stejně jako agresivnější bodykit a spousty doplňků v interiéru. Pokud se vám Brabus Rocket líbí, budete muset sáhnout hluboko do kapsy, v přepočtu vyjde na 10mil kč.
zdroj: Brabus
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.