Již 1,5 milionu vozů Audi A3 vyjelo z bran ingolstadtského závodu od zahájení výroby v roce 1996.
Jubilejní 1,5miliontý model určený pro americký trh byl Audi A3 Sportback se střešním oknem „open sky“ v barvě Misano Red poháněný zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.2 FSI o výkonu 184 kW (250 k) a točivým momentem 320 Nm.
„Audi A3 vyniká ve své třídě bezkonkurenční kvalitou a na trhu se prosadil jako první skutečně prémiový model ve třídě kompaktních vozů“, prohlásil Frank Dreves, ředitel závodu Audi v Ingolstadtu. Výrobní program ingolstadtského závodu je velmi široký: kromě Audi A3 se v něm vyrábějí i modely A4 a A4 Avant a také karoserie nových kupé Audi TT. Z nově plánovaných modelů se v něm má mimo jiné vyrábět kompaktní SUV Audi Q5.
Model A3 se v Ingolstadtu začal vyrábět už v roce 1996. V roce 2003 nastoupila jeho druhá generace a v červnu 2004 následoval i pětidveřový model A3 Sportback. V současné době opouští každý den výrobní linky závodu 800 vozů A3, které putují k zákazníkům po celém světě. Jen v prvním pololetí roku 2006 se prodalo více než 127 000 vozů A3, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku znamená nárůst o 16,3 %.
Audi A3 se dodává se třemi různými vznětovými agregáty a pěti zážehovými motory o výkonech od 75 do 184 kW. V základní variantě A3 Attraction je nabízen se zážehovým motorem 75 kW (102 k). Vrcholem řady A3 je model A3 Ambition quattro, jehož zážehový šestiválec s objemem 3,2 litru disponuje výkonem 184 kW (250 k).
Zdroj: Audi Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.