Již 1,5 milionu vozů Audi A3 vyjelo z bran ingolstadtského závodu od zahájení výroby v roce 1996.
Jubilejní 1,5miliontý model určený pro americký trh byl Audi A3 Sportback se střešním oknem „open sky“ v barvě Misano Red poháněný zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.2 FSI o výkonu 184 kW (250 k) a točivým momentem 320 Nm.
„Audi A3 vyniká ve své třídě bezkonkurenční kvalitou a na trhu se prosadil jako první skutečně prémiový model ve třídě kompaktních vozů“, prohlásil Frank Dreves, ředitel závodu Audi v Ingolstadtu. Výrobní program ingolstadtského závodu je velmi široký: kromě Audi A3 se v něm vyrábějí i modely A4 a A4 Avant a také karoserie nových kupé Audi TT. Z nově plánovaných modelů se v něm má mimo jiné vyrábět kompaktní SUV Audi Q5.
Model A3 se v Ingolstadtu začal vyrábět už v roce 1996. V roce 2003 nastoupila jeho druhá generace a v červnu 2004 následoval i pětidveřový model A3 Sportback. V současné době opouští každý den výrobní linky závodu 800 vozů A3, které putují k zákazníkům po celém světě. Jen v prvním pololetí roku 2006 se prodalo více než 127 000 vozů A3, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku znamená nárůst o 16,3 %.
Audi A3 se dodává se třemi různými vznětovými agregáty a pěti zážehovými motory o výkonech od 75 do 184 kW. V základní variantě A3 Attraction je nabízen se zážehovým motorem 75 kW (102 k). Vrcholem řady A3 je model A3 Ambition quattro, jehož zážehový šestiválec s objemem 3,2 litru disponuje výkonem 184 kW (250 k).
Zdroj: Audi Press
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.