Již 1,5 milionu vozů Audi A3 vyjelo z bran ingolstadtského závodu od zahájení výroby v roce 1996.
Jubilejní 1,5miliontý model určený pro americký trh byl Audi A3 Sportback se střešním oknem „open sky“ v barvě Misano Red poháněný zážehovým vidlicovým šestiválcem 3.2 FSI o výkonu 184 kW (250 k) a točivým momentem 320 Nm.
„Audi A3 vyniká ve své třídě bezkonkurenční kvalitou a na trhu se prosadil jako první skutečně prémiový model ve třídě kompaktních vozů“, prohlásil Frank Dreves, ředitel závodu Audi v Ingolstadtu. Výrobní program ingolstadtského závodu je velmi široký: kromě Audi A3 se v něm vyrábějí i modely A4 a A4 Avant a také karoserie nových kupé Audi TT. Z nově plánovaných modelů se v něm má mimo jiné vyrábět kompaktní SUV Audi Q5.
Model A3 se v Ingolstadtu začal vyrábět už v roce 1996. V roce 2003 nastoupila jeho druhá generace a v červnu 2004 následoval i pětidveřový model A3 Sportback. V současné době opouští každý den výrobní linky závodu 800 vozů A3, které putují k zákazníkům po celém světě. Jen v prvním pololetí roku 2006 se prodalo více než 127 000 vozů A3, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku znamená nárůst o 16,3 %.
Audi A3 se dodává se třemi různými vznětovými agregáty a pěti zážehovými motory o výkonech od 75 do 184 kW. V základní variantě A3 Attraction je nabízen se zážehovým motorem 75 kW (102 k). Vrcholem řady A3 je model A3 Ambition quattro, jehož zážehový šestiválec s objemem 3,2 litru disponuje výkonem 184 kW (250 k).
Zdroj: Audi Press
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.